Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahopp, hej tråden. Jag hoppas verkligen jag får stanna här! Även om det är väldigt tidigt osv. Testade positivt idag. Vet knappt hur jag ska hantera det.

Juni

2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
17/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli

7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år

Augusti
 
Jahopp, hej tråden. Jag hoppas verkligen jag får stanna här! Även om det är väldigt tidigt osv. Testade positivt idag. Vet knappt hur jag ska hantera det.

Juni

2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
17/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli

7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år

Augusti

Du är allra varmast välkommen! Och grattis igen :)
 
Stort grattis och välkomna till tråden @MikaTela och @Flutterdash! :) Vad roligt att det fylls på med fler blivande sommarföräldrar!

Vad bra att du får göra ett tidigt UL @Bubble Jag kan tänka mig att det kan vara en lättnad att få se hur det är med kotten tidigt.
 
Vad ska man tänka på..? Matmässigt är det inga problem för mig tänker jag, då jag varken äter fisk, charkuterier eller ostar. Folsyra äter jag redan, samt järn. Behöver jag komplettera med något annat? Jag känner att jag har lite panik just nu. Typ vad har vi gett oss in på? :o
 
Vad ska man tänka på..? Matmässigt är det inga problem för mig tänker jag, då jag varken äter fisk, charkuterier eller ostar. Folsyra äter jag redan, samt järn. Behöver jag komplettera med något annat? Jag känner att jag har lite panik just nu. Typ vad har vi gett oss in på? :o

Den känslan har jag med. Helt plötsligt är man in på okänd mark efter den långa väntan!
 
Den känslan har jag med. Helt plötsligt är man in på okänd mark efter den långa väntan!
Vad ska man tänka på..? Matmässigt är det inga problem för mig tänker jag, då jag varken äter fisk, charkuterier eller ostar. Folsyra äter jag redan, samt järn. Behöver jag komplettera med något annat? Jag känner att jag har lite panik just nu. Typ vad har vi gett oss in på? :o

Därför är det tidiga hälsosamtalet hos BM så himla fiffigt :) Man får broschyrer och lite sådant. Och förstås en föreläsning om alkohol och tobak ;)
 
På lördag ska jag och sambon på Halloweenfest med flera av våra vänner och jag funderar på hur jag ska göra, ha en ursäkt för att vara nykter (typ att jag kör) eller hur jag ska göra då jag inte vill säga nått.. :p

Om du inte vill "skylla" på bilkörning kanske det fungerar att hälla över t.ex. alkoholfritt vin i en tom vinflaska? Då ser det ut som vin men är alkoholfritt ;) Egentligen tycker jag att det är rätt dumt det där med att man måste ha en ursäkt för att man inte dricker alkohol. Om man inte dricker alkohol så gör man inte, man borde inte få en massa frågor då. Men jag förstår hur du menar och det kan vara skönt med en ursäkt för att inte behöva avslöja att man är gravid :)
 
Vad ska man tänka på..? Matmässigt är det inga problem för mig tänker jag, då jag varken äter fisk, charkuterier eller ostar. Folsyra äter jag redan, samt järn. Behöver jag komplettera med något annat? Jag känner att jag har lite panik just nu. Typ vad har vi gett oss in på? :o

Jag har köpt multivitaminer på Apoteket för gravida som jag tar 2 ggr per dag. Jag har inte varit på hälsosamtal än, men barnmorskan jag pratade med när jag ringde och bokade, verkade tycka att det var bra med såna vitaminer. Jag hoppas att mycket klarnar när jag varit på första samtalet, jag känner igen mig i det ni skriver. Det är helt ny mark att vara gravid :p

För mig har Livsmedelsverkets råd för gravida varit bra. Jag skrev ut deras råd så både jag och sambon kan kolla när vi ska planera matlagningen. Jag har även fått en del tips från gravid-appar. Man får sålla lite, en del tips verkar vettiga medan andra kanske inte är det.
 
Därför är det tidiga hälsosamtalet hos BM så himla fiffigt :) Man får broschyrer och lite sådant. Och förstås en föreläsning om alkohol och tobak ;)
Inga broschyrer där jag bor. Knappt en föreläsning om alkohol eftersom både jag och sambon fyllde i att vi dricker väldigt sparsamt ;)
Det var mer typ: titta på livsmedelsverkets hemsida, har du frågor leta på 1177, undvik familjeliv :p
 
Det märks att det händer hormonella grejer i kroppen i alla fall, så vansinnigt ont i tuttarna! Haha. Går knappt att ha armarna i kors för de ömmar så. Känns liksom som när man blir riktigt kall om bröstvårtorna så de ilar. :p
 
Om du inte vill "skylla" på bilkörning kanske det fungerar att hälla över t.ex. alkoholfritt vin i en tom vinflaska? Då ser det ut som vin men är alkoholfritt ;) Egentligen tycker jag att det är rätt dumt det där med att man måste ha en ursäkt för att man inte dricker alkohol. Om man inte dricker alkohol så gör man inte, man borde inte få en massa frågor då. Men jag förstår hur du menar och det kan vara skönt med en ursäkt för att inte behöva avslöja att man är gravid :)

Smart :up: Nej tycker inte heller man borde behöva en ursäkt egentligen men folk frågar ju alltid om man inte dricker så nån skulle säkert lista ut det om jag inte har en "bra" ursäkt :p
 
Jag ska iväg på vin-chips-spelhäng på lördag, men jag tänkte fejka. Det går nog bra, vet att min syster lyckades tvärblåsa mig en gång i alla fall.
 
Hur har Halloweenfirandet gått för er? Hittade ni någon bra "ursäkt"? :) För min del blev det väldigt lugnt, jag och sambon firade min födelsedag genom att gå ut och äta tre-rätters middag. Efter det var jag så trött att jag trodde jag skulle somna vid bordet. Så vi åkte hem, åt tårta och såg "Downton Abbey" och gick och la oss. Vilka festprissar... :D

Tröttheten har verkligen slagit till. Jag är så trött och hjärnan känns som ett mos. Ändå drömmer jag mycket konstiga drömmar och vaknar tidigt (för att vara mig). Hur är det för er andra med sömn och trötthet?
 
Här firades inte Halloween alls men det gör vi aldrig.

Jag går och lägger mig tidigare på kvällarna och vaknar tidigt för att vara mig.
Men går även med en förkylning i kroppen så jag vet inte om det beror på den eller graviditeten.
 
Ett nytt nick ett tag pga jag känner några på forumet o vill inte komma ut med det än ☺

Är gravid med mitt andra barn, plussade i fredags 2 dagar efter BIM. Har gjort ivf o var så säker på att det inte hade tagit sig så väntade på mensen förra graviditeten hade jag så sjukt ont i brösten o kraftig mensvärk, nu känner jag inget av det. Lite bakiskänsla bara, huvudvärk, lite yr o lite illamående.
BF 5 juli om nån vill skriva in mig på listan
 
Juni
2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
17/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år

Augusti


Stort grattis @nygravidtjej och välkommen till tråden :)
 
Hur har Halloweenfirandet gått för er? Hittade ni någon bra "ursäkt"? :) För min del blev det väldigt lugnt, jag och sambon firade min födelsedag genom att gå ut och äta tre-rätters middag. Efter det var jag så trött att jag trodde jag skulle somna vid bordet. Så vi åkte hem, åt tårta och såg "Downton Abbey" och gick och la oss. Vilka festprissar... :D

Tröttheten har verkligen slagit till. Jag är så trött och hjärnan känns som ett mos. Ändå drömmer jag mycket konstiga drömmar och vaknar tidigt (för att vara mig). Hur är det för er andra med sömn och trötthet?

Låter som ni hade en mysig Halloween - stort grattis på födelsedagen :bump:

Vi var på middag hos några vänner, men jag är den ständige chauffören och om jag mot förmodan inte skulle köra så dricker jag väldigt sällan och lite ändå. Så mina vänner är vana vid att jag inte dricker. Vi hade ett trevligt firande, jag smuttandes på mitt mineralvatten ;)

Annars känner jag mig inte tröttare än vanligt. Precis som du vaknar jag dock mycket tidigare än jag brukar, tycker det är så märkligt. Jag är världens sjusovare i vanliga fall men nu vaknar jag pigg som en lärka både vardag och helg långt mycket tidigare än normalt O_o Smärtan i ländryggen har nästan helt gått över, men nu är brösten superömma och vaknade inatt av att jag knappt kunde ligga på magen.

Är allt som det ska är jag vi vecka 8 nu och på torsdag ska jag träffa BM för första gången :)
 
Jag känner mig helt ärligt precis som vanligt, förutom växtvärk och ömma bröst. Firade halloween med att fejkdricka rödvin ur en kåsa, vid en öppen eld med fem andra människor. Ingen märkte, haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
863
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 794
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp