Sommarpratare 2023

Han har gjort väldigt mycket mer än Vilse i pannkakan och är en mycket respekterad konstnär, regissör och skådespelare. Själv är jag för ung för Vilse i pannkakan, men jag minns Syster yster och tyckte om de programmen när jag var liten. Och ja, det var länge sen han var ung och gjorde Vilse i pannkakan, men det är väl rätt självklart när man är så gammal som Staffan Westerberg är?

Ika i rutan är ju för övrigt en klassiker, vem blir traumatiserad av den? Mina barn hittade dem på youtube för några år sen, och sen gick de på repeat härhemma.

Vad är det som du tycker är så roligt med att du inte vet vem en person är? Är okunskap kul?
Hade ingen aning om att han var konstnär och regissör. Har aldrig sett Vilse i pannkakan utan bara hört generationer äldre än mig prata om det. Tydligen har jag sett någon av hans föreställningar när jag gick på dagis/förskola, men det vet jag bara för att det finns en artikel i en pärm jag fick när jag slutade.

Tycker faktiskt du har en otroligt tråkig ton. Man överlever ganska så bra utan att veta vem han är... Det roliga är kanske snarare din otroligt överdrivna reaktion på att råka skriva fel namn/inte veta vem just den gubben är.
 
Idag har jag lyssnat (eller försökt lyssna) på 3 st. Eva Armini och Staffan Westerberg föll
mig inte alls i smaken, så stängde ner efter halva. Harald Mix var inte heller så roligt, men lyssnade klart i alla fall. Min favoriter så här långt: Tilde Addenbrooke, Andreas Cervenka, Ina Lundström (inte ett dugg gnälligt trots en bedrövlig uppväxt), Henrik von Eckerman, Claes Eriksson, Sven Björklund, Judith Gough. Också bra: Mark Isitt, Max Tegmark, David Thurfjell, Grönvall, Hurula, Lise Tamm, Greider, PM Nilsson, Hooja, Landin, Sommarström. Övriga intresserar mig inte alls, så kommer inte att lyssna på dom.
 
Lyssnade på David Thurfjäll idag, gillade det mkt. Försökte också lyssna på Nino Ramsby men jag vet inte riktigt varför jag reagerar så starkt på konstpauser i satsmelodin. Men när konstpauserna stör ut innehållet för mig så blir jag rastlös och börjar tänka på annat. Synd, för jag såg verkligen fram emot att lyssna.
 
Nu har jag lyssnat på Babben. Stor igenkänning! Det gick också att identifiera några av hästarna 🙂 Jussi hade samma mamma som Ceylon 454 och var faster till min gamla häst, morfars syster till min nuvarande ❤️ Och Moral var en fullblodshingst som hade en dotter på barndomens ridskola och vars stam jag letade efter i över 25 år.
 
Babben var jättebra. Lyssnade nyss på Mabel och det kändes som om jag hört allt förut i musikprogrammet om henne.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230807_190916_Sveriges Radio Play.jpg
    Screenshot_20230807_190916_Sveriges Radio Play.jpg
    147,2 KB · Visningar: 27
Lyssnade på Eva Armini på morgonens promenad men nja….
Väldigt få prat som hållit måttet i år tycker jag. Tilde den enda som riktigt berört. Har lyssnat på 18.
 
Åh, Asabea Britton är nog min favorit hittills. Nischat om barnafödande vilket jag tycker är intressant.

Blev positivt överraskad av Patrick Söderlund igår med, visste inget om honom innan men han verkade sympatisk.
 

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 509
Äldre Årets viktigaste tråd, såklart! Nu är det inte alls lång tid kvar innan årets säsong drar igång. Vad tror ni om i år? Några favoriter...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 028
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp