Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är typiskt, man kan aldrig våra riktigt nöjd ;) Jag var tvungen att ta ett till graviditetstest idag, bara för att våra säker på att någonting händer i magen. @Terqa jag har liknande symtom som dig. Jag har märkt av ökad mängd flytningar och ibland känner jag hur det "rinner till" och måste precis som du gå och kolla. Jag kan tänka mig att det väcks en hel massa tankar och känslor för dig, både med tanke på ditt MA och din systers förlossning. Har du något stöd i det?

Vad bra att få veta vad barnmorskan så till dig @Kecipeyniri , då är jag lite förberedd på vad de kan tänkas ta upp när jag ringer imorgon. Jag tänkte ringa idag men jag vill gärna att sambon följer med så jag ska ringa imorgon när jag har Hans jobbschema. Min sambo har länge varit tveksam till barn medan jag längtat efter barn länge. I somras kom han fram till att han är redo och nu är han väldigt glad över graviditeten. Men jag tror att både han och jag har lite svårt att verkligen förstå att vi ska ha barn. Vi både förstår och inte förstår, på nåt snurrigt sätt.

Jag har massor av stöd av framförallt sambo och min familj :heart

Ett av de starkaste symptomen jag nog känner just nu är dock mina hormoner som gör att jag är så otroligt känslosam! Går omkring och grinar för allt och inget här hemma. Ska flytta till ett efterlängtat hus på fredag och det är källan till många tårar nu :meh: plus diverse TV-reklamer, den värsta just nu är en reklam för Santander bank tror jag, en pappa som ska springa maraton i typ Hongkong och banken ordnar så hans döttrar kan komma dit och hejja på honom, helt hopplöst varje gång :cautious:
 
Juni
2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
17/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli

Augusti

Grattis till er alla :)
Lägger till mig i listan då, fick ett plus igår, kan inte riktigt fatta det än är lite chockad.. Dock hade jag ett jobbigt missfall förra året (juli 2014) som visade sig vara en så kallad druvbörd. så det känns ännu svårt att tro att denna graviditet är "på riktigt" jag oroar mig mest för att det ska bli samma igen (även om risken tydligen ska vara liten men det var liten risk att få det från första början också så). Har lite molvärk och ont i ryggen samt lite lite illamående än så länge. Googlar alldeles för mycket på vartenda symtom just nu :P Har inte berättat för nån (utom min sambo då såklart) och tänker inte göra det heller förrän jag vet att allt ser bra ut (efter 12 veckor iaf) så skönt med en sån här tråd att få ventilera lite :)
 
Juni
2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
17/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli

Augusti

Grattis till er alla :)
Lägger till mig i listan då, fick ett plus igår, kan inte riktigt fatta det än är lite chockad.. Dock hade jag ett jobbigt missfall förra året (juli 2014) som visade sig vara en så kallad druvbörd. så det känns ännu svårt att tro att denna graviditet är "på riktigt" jag oroar mig mest för att det ska bli samma igen (även om risken tydligen ska vara liten men det var liten risk att få det från första början också så). Har lite molvärk och ont i ryggen samt lite lite illamående än så länge. Googlar alldeles för mycket på vartenda symtom just nu :P Har inte berättat för nån (utom min sambo då såklart) och tänker inte göra det heller förrän jag vet att allt ser bra ut (efter 12 veckor iaf) så skönt med en sån här tråd att få ventilera lite :)

Välkommen och grattis! :)

Ja det är ganska jobbigt det där med att ha en jobbig upplevelse som gör att man inte vågar glädjas fullt ut. Kommer du få göra något tidigt VUL för att kolla läget eller vad är planen?
Ja det där Google är bra ibland, men är nog inte den oroliga kvinnans bästa vän :meh:
 
Välkommen och grattis! :)

Ja det är ganska jobbigt det där med att ha en jobbig upplevelse som gör att man inte vågar glädjas fullt ut. Kommer du få göra något tidigt VUL för att kolla läget eller vad är planen?
Ja det där Google är bra ibland, men är nog inte den oroliga kvinnans bästa vän :meh:

Tack! :)Jo visst är det jobbigt vi är ju i lite liknande sits. Vi får hålla tummarna att det går vägen den här gången.
Jag försöker bestämma mig för att jag inte ska oroa mig men det är lättare sagt än gjort, fick dessutom en liten blödning i samband med att mensen skulle kommit vilket inte direkt gör mig mindre orolig men efter lite googlande (:angel:) verkar det vara rätt vanligt.

Jag har nog ingen direkt plan än, tänkte ringa barnmorskan någon dag men tänker att det kanske är för tidigt än? Borde vara i vecka 5 imorgon om jag räknat rätt. Men jag vill absolut göra ett tidigt VUL för att se hur det ser ut kommer oroa ihjäl mig annars! Om man inte får göra det tänker jag ringa en privat mottagning. Hoppas att du också kommer att få göra ett! Har du någon koll på hur tidigt man brukar kunna göra det?
 
Välkommen och stort grattis @Bubble :) Tror inte det är för tidigt att ringa BM i v 5, så ring och hör med dem! Så tråkigt med missfall i bagaget :( håller tummen för dig också att du får göra ett tidigt VUL - borde verkligen vara rutin om man råkat ut för missfall tidigare tycker jag.
 
Jag har massor av stöd av framförallt sambo och min familj :heart

Ett av de starkaste symptomen jag nog känner just nu är dock mina hormoner som gör att jag är så otroligt känslosam! Går omkring och grinar för allt och inget här hemma. Ska flytta till ett efterlängtat hus på fredag och det är källan till många tårar nu :meh: plus diverse TV-reklamer, den värsta just nu är en reklam för Santander bank tror jag, en pappa som ska springa maraton i typ Hongkong och banken ordnar så hans döttrar kan komma dit och hejja på honom, helt hopplöst varje gång :cautious:
Vad skönt att ha stöd, ibland är sambo och familj ovärderliga :) Grattis till huset! Vad spännande även om det rör upp mycket känslor.

I måndags smällde hormonerna till och humöret åker verkligen berg- och dalbana. I går blev bara allt fel och jag misstolkade sambon flera gånger vilket ledde till bråk och tårar från både min och hans sida :( På kvällen kunde vi prata om det och reda ut det och det var skönt, men han får nog ha tålamod och överseende med att jag inte riktigt är mig själv ett tag framöver. Å jag får försöka att tänka till ett varv extra och inte bara klampa fram.

Igår ringde jag barnmorskan och fick en tid om tre veckor. Förvarnade dem redan nu om att vi vill göra KUB/NUPP. Hur har ni tänkt göra med det?
 
Välkommen och grattis till plusset @Bubble :)
Vad tråkigt med ditt missfall, jag håller tummarna för att du får göra ett tidigt VUL och att allt går bra. Jag tycker också att det är skönt att ha en ventil, precis som du har vi tänkt vänta till efter v.12 med att berätta. Jag åkte och hälsade på min familj i helgen som var och det var en pärs att inte säga något :p
 
Juni
2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
17/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år

Augusti


Hoppar in och hoppas att jag får stanna kvar.
Plussade idag på BIM -3 då jag var misstänksam mot varför min kropp spelat mig spratt senaste dagarna.
Trodde inte så mycket på det då jag flera gånger varit "skengravid" innan mensen, så nu är jag lite i chock att det faktiskt dök upp ett svagt streck. :)
 
Juni
2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
17/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år

Augusti


Hoppar in och hoppas att jag får stanna kvar.
Plussade idag på BIM -3 då jag var misstänksam mot varför min kropp spelat mig spratt senaste dagarna.
Trodde inte så mycket på det då jag flera gånger varit "skengravid" innan mensen, så nu är jag lite i chock att det faktiskt dök upp ett svagt streck. :)

Stort grattis och välkommen! :)

Känner igen den där chocken, med sonen skulle jag bara gå och kissa men fick ett infall och tog ett test, känslan när det var två streck är svår att beskriva :p

Misslyckades även idag att få tag på BM, var upptaget hela telefontiden :rage: väldigt frustrerande! Får jag inte tag på någon på måndag ringer jag någon privat, orkar inte vänta längre...
 
Stort grattis och välkommen! :)

Känner igen den där chocken, med sonen skulle jag bara gå och kissa men fick ett infall och tog ett test, känslan när det var två streck är svår att beskriva :p

Tack! :)
Just så var det, bara ett infall!
För annars brukar jag vara rätt sträng mot mig själv och vänta till BIM minst innan jag testar.
 
Tack! :)
Just så var det, bara ett infall!
För annars brukar jag vara rätt sträng mot mig själv och vänta till BIM minst innan jag testar.

Ja jag var ju på dag 60 i min cykel kom jag fram till när jag räknade, haha! Men efter en riktigt strulig mens efter pillerstopp med cykler på allt mellan 30-55 dagar så började jag ge upp, men sen kom det där strecket :love:
 
Välkommen och stort grattis @Bubble :) Tror inte det är för tidigt att ringa BM i v 5, så ring och hör med dem! Så tråkigt med missfall i bagaget :( håller tummen för dig också att du får göra ett tidigt VUL - borde verkligen vara rutin om man råkat ut för missfall tidigare tycker jag.

Tack! :) Ja det är det jag vill bara att veckorna ska gå fort i början så man får veta om det är ok eller inte..Jag ringde sjukhuset idag (där jag gjorde undersökningen efter druvbörden) och har fått en tid för undersökning och VUL den 5 nov då jag är i vecka 6. Hon sa att det var tidigast då man kunde se nått..Men känns skönt att ha fått en tid iaf då får man ta allt utifrån hur det ser ut där och då. Ja jag tycker också det borde vara rutin det är ju en pina att gå runt flera veckor och inte veta.

Hoppas att det går bra för dig på ditt hälsosamtal! :)
 
Välkommen och grattis till plusset @Bubble :)
Vad tråkigt med ditt missfall, jag håller tummarna för att du får göra ett tidigt VUL och att allt går bra. Jag tycker också att det är skönt att ha en ventil, precis som du har vi tänkt vänta till efter v.12 med att berätta. Jag åkte och hälsade på min familj i helgen som var och det var en pärs att inte säga något :p

Tack! :) Jo jag har fått tid för VUL 5 november nu (i vecka 6). Oh jag känner igen det där med att det är svårt att låta bli att säga nått! :p Jag är så oerhört dålig på att hålla masken så jag hoppas att inte nån av mina närmaste vänner eller familj ska ana nått.
Vi får hoppas att veckorna går fort och allt går bra så man får berätta! :)

På lördag ska jag och sambon på Halloweenfest med flera av våra vänner och jag funderar på hur jag ska göra, ha en ursäkt för att vara nykter (typ att jag kör) eller hur jag ska göra då jag inte vill säga nått.. :p
 
Juni
2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
17/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år

Augusti


Hoppar in och hoppas att jag får stanna kvar.
Plussade idag på BIM -3 då jag var misstänksam mot varför min kropp spelat mig spratt senaste dagarna.
Trodde inte så mycket på det då jag flera gånger varit "skengravid" innan mensen, så nu är jag lite i chock att det faktiskt dök upp ett svagt streck. :)

Grattis och välkommen! :)
 
Juni
2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
17/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år

Augusti


Hoppar in och hoppas att jag får stanna kvar.
Plussade idag på BIM -3 då jag var misstänksam mot varför min kropp spelat mig spratt senaste dagarna.
Trodde inte så mycket på det då jag flera gånger varit "skengravid" innan mensen, så nu är jag lite i chock att det faktiskt dök upp ett svagt streck. :)

Grattis!! :bump:
 
Tack! :) Ja det är det jag vill bara att veckorna ska gå fort i början så man får veta om det är ok eller inte..Jag ringde sjukhuset idag (där jag gjorde undersökningen efter druvbörden) och har fått en tid för undersökning och VUL den 5 nov då jag är i vecka 6. Hon sa att det var tidigast då man kunde se nått..Men känns skönt att ha fått en tid iaf då får man ta allt utifrån hur det ser ut där och då. Ja jag tycker också det borde vara rutin det är ju en pina att gå runt flera veckor och inte veta.

Hoppas att det går bra för dig på ditt hälsosamtal! :)

Åh så bra du fick en tid direkt till att göra VUL, måste kännas jätteskönt :)

Oj vad dagarna går långsamt nu, annars går ju tiden så himla fort men nu har den bara stannat helt plötsligt :meh: Jag har fortfarande väldigt lite symptom och känner i princip ingenting, mer än en främmande värk i ländryggen. Jag brukar vara så hormonkänslig och reagerar kraftigt vid tex mens, så jag väntade mig att jag skulle ligga däckad som gravid - det är ju såklart skönt i och för sig, men gör mig samtidigt väldigt orolig :( Inte så mycket jag kan göra åt det mer än att vänta in veckorna lite.
 
Åh så bra du fick en tid direkt till att göra VUL, måste kännas jätteskönt :)

Oj vad dagarna går långsamt nu, annars går ju tiden så himla fort men nu har den bara stannat helt plötsligt :meh: Jag har fortfarande väldigt lite symptom och känner i princip ingenting, mer än en främmande värk i ländryggen. Jag brukar vara så hormonkänslig och reagerar kraftigt vid tex mens, så jag väntade mig att jag skulle ligga däckad som gravid - det är ju såklart skönt i och för sig, men gör mig samtidigt väldigt orolig :( Inte så mycket jag kan göra åt det mer än att vänta in veckorna lite.

Ja det känns skönt nu kan jag ju inte göra så mycker mer än vänta till dess :)
Jag har precis samma som dig känner knappt några symptom alls förutom värk i ländryggen. I början mådde jag pyttelite illa men det har jag inte gjort på hela dan igår eller idag. Men det är ju ändå ganska tidigt så jag tänker att symptomen kommer nog då det gått lite längre :)
 
Nu har ni gått lite längre än mig, men enda symptom jag haft än så länge är mensvärk och extremt luktsinne i morse. Sen har jag varit väldigt trött senaste dagarna men det kan lika gärna bero på att jag jobbade massor förra veckan och går med en förkylning i kroppen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
Svar
8
· Visningar
581
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
868
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 996
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 347
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp