Bukefalos 28 år!

"Sommarjobb?"

H

Hanna_a

Hejsan :) Är det någon idé eller finns det någon möjlighet att lyckas få ett sommarjobb i ett galoppstall eller hos en tränare?
Tycker att det här med galopp verkar väldigt spännande och roligt, och skulle hur gärna som helst vara i ett galoppstall, mest för att se hur det är, lära mig nya saker och se om galopp är något som skulle kunna passa mig.
Jag är 13 år, och undrar då om man skulle kunna göra någon nytta i ett stall eller hos en tränare (tillexempel mocka, leda hästar m.m) så att man skulle kunna få någon typ av sommarjobb?

Väldigt tacksam för svar :)
 
Sv: "Sommarjobb?"

Det brukar vara ont om betalda sommarjobb i galoppstallar speciellt med tanke på din unga ålder, men du kan säkert hitta ett stall där du får komma och hjälpa till. Det är så de flesta av oss aktiva har fått in foten i sporten och själv tillbringade jag alla lediga morgonar på Täby Galopp och hjälpte flera tränare innan jag började jobba heltid med galopp efter gymnasiet.
 
Sv: "Sommarjobb?"

Tack för svaret! Det lät ju bra :) Jag har absolut inte hoppats på någon betalning, men lite nya erfarenheter och så, verkar så spännande med galopp.. Vet du har man kan gå till väga för att få kontakt med en tränare eller ett stall som man kanske kan få hjälpa till i?
:)
 
Sv: "Sommarjobb?"

hm, det skulle ajg också vilja göra! :D ingen betalning eller så. själv är jag 14 och bor nära sundsvall, bergsåker.
 
Sv: "Sommarjobb?"

Vill du så kan du få komma och borsta hästar hos mig i sommar! Från Åkersberg är det enkelt att ta tåget till Täby som du säkert vet.

Ellenkarra: Tyvärr finns det ingen galopp på så nordliga breddgrader som Sundsvall...
 
Sv: "Sommarjobb?"

Det vore verkligen otroligt snällt! :) åå, vad roligt ! Nej, det är ju inte så svårt, en buss och så tåget bara..
Verkligen supersnällt :):bump:
 
Sv: "Sommarjobb?"

På Jägersro skulle du nog ha fått jobb, nästan alla tränare letar personal speciellt Castro. ;)
 
Sv: "Sommarjobb?"

okej, vilken otur då ;) Men egentligen behöver jag ju inget "jobb", är mest intresserad av det här med galopp, och man kan ju lära sig otroligt mycket av att bara vara i ett galoppstall och pyssla och se alla fina hästar. Kan jag göra lite nytta också så skulle det vara otroligt roligt :)
Verkligen jättejättesnällt Annika, :) ska jag skicka ett PM /mejl till dig för mer info och så?
 
Sv: "Sommarjobb?"

lyckos dig hanna ;) värsta kul att bara få se på dom fina fullbloden nära :) skulle också vilja göra nåt liknande..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 882
Senast: Krumben
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 725
Senast: Fiorano
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp