Sommarpratare 2023

Jag halkade efter så mycket med besök av mamma och sedan en veckas sjukdom så har gett upp årets Sommar :( Att bara hoppa in lite random på flera funkar inte så bra för mig 🙈
 
Jag halkade efter så mycket med besök av mamma och sedan en veckas sjukdom så har gett upp årets Sommar :( Att bara hoppa in lite random på flera funkar inte så bra för mig 🙈
Förstår nog inte? Är det åsikter om de olika personernas program du behöver för att avgöra vilka du ska lyssna på?
 
Jag halkade efter så mycket med besök av mamma och sedan en veckas sjukdom så har gett upp årets Sommar :( Att bara hoppa in lite random på flera funkar inte så bra för mig 🙈

Kan du inte skriva upp vilka du vill höra och så börjar du från din lista istället?
Tänkte om det gör att det blir enklare när det är mer strukturerat 😊
 
Jag halkade efter så mycket med besök av mamma och sedan en veckas sjukdom så har gett upp årets Sommar :( Att bara hoppa in lite random på flera funkar inte så bra för mig 🙈

Hur långt hann du?
Kanske vi kan hjälpa dig minska listan så du får en ”egen” mer överskådlig lista att följa? Eller så hoppar du in på dagens sommarprat och börjar därifrån?

Det har varit en hel del riktigt bra sommarprat i år så jag peppar också för att börja lyssna igen. Och de har ju ingen betydelse för varandra så du kan ju bestämma ordning eller vilka du vill lyssna på helt själv!
 
Har lyssnat på Hurulas idag, väldigt starkt och bra!

Har även lyssnat på von Eckermanns, Wollin och han som pratade om ålar (minns inte vad han hette och har raderat avsnittet) tyckte alla var helt okej att lyssna på, men inga jag kommer minnas om nån frågar mig framöver.
 
Tycker fortfarande att de flesta varit bra.

(Inte Harald Mix dock. Han lät som en pastor som predikar om elektrifiering och riskkapitalbolag utan att problematisera, tyckte det var grund argumentation och saknades perspektiv. Upplevde att jag blev frågande utan att få svar.)

Christina Schollin var mysig tyckte jag. Max Tegmark var lyssningsvärd, om än något dystopisk. Dagens prat var för mig något intetsägande men helt ok om man vill lyssna på ett trivsamt program.
 
Tycker fortfarande att de flesta varit bra.

(Inte Harald Mix dock. Han lät som en pastor som predikar om elektrifiering och riskkapitalbolag utan att problematisera, tyckte det var grund argumentation och saknades perspektiv. Upplevde att jag blev frågande utan att få svar.)

Christina Schollin var mysig tyckte jag. Max Tegmark var lyssningsvärd, om än något dystopisk. Dagens prat var för mig något intetsägande men helt ok om man vill lyssna på ett trivsamt program.
Jag hörde en bit (bilturen tog slut) av Christina Schollins prat - gillade det :up: !
 
Jag tycker att Henriks prat liknade de som andra toppidrottare har haft. Det handlade mer om hur toppidrottare fungerar och vad som krävs för att nå toppen. Hörde ett häromåret, men har glömt vem det var som var väldigt likt men en helt annan sport.
För oss inom ridsporten är det mesta kring HvE känt, men inte för andra. Jag tycker också att det kan vara bra att det kommer fram att det idrottsliga och professionaliteten även gäller inom ridsporten. Det räcker inte att åka häst eller att hästen gör hela jobbet, och det tycker jag var tydligt. Precis som jag tyckte att det var intressant att lyssna på en idrottare i en sport jag inte kan eller är intresserad av kanske andra tyckte det var intressant att lyssna på honom som just toppidrottare - oavsett sport?
Jag undrar ibland varför ridsportsaker aldrig kan få vara nördigt intressanta för dem som gillar ridsport, utan i första hand vända sig till dem som inte intresserar sig för eller vet något om det?
 
Jag gillade Henriks!
Tillhör också de som tyckt att han i intervjuer är svår att placera och identifiera men beskrivningen av hans känslor (och hur planen var och vad Malin gjorde osv) under Peders omhoppning OCH delen om hans besvikelse och hur den hanterades efter individuella OS finalen var mycket intressanta. Sen är det också lite roligt med de som inte alls blir personliga 😅 För han släppte verkligen inte in lyssnarna i vem Henrik är, men mer i vad Henrik gör liksom? Och på samma vis som jag älskar personliga grejer så kan att välja att INTE göra det personligt var fängslande, tycker jag
Han kanske inte är så mycket mer utöver det han gör, så att säga?
 
Haha, eller är för lat för att gå tillbaka och dubbelkolla. Jag lyssnar när jag kör bil på jobbet, är i stallet, städar eller liknande så jo visst saknades där viss skärpa, men vissa går igenom och andra suddas ut till bakgrundsljud. Jag är hopplös på namn så även om det var någon jag tyckte om kunde namnen ändå varit helt fel.
Fast Staffan Westerberg är väl ändå rätt känd för att heta just det och inte Stefan Westergren?
 
Fast Staffan Westerberg är väl ändå rätt känd för att heta just det och inte Stefan Westergren?
Jag hade ingen aning om vem han var innan jag lyssnade på hans sommarprat så nej, inte för mig. 🙂 Och jag beklagar att jag fick skrivit fel namn, det ändrar dock inte på min upplevelse av hans sommarprat.
 
Har snart lyssnat klart på Henriks prat och jag är långt ifrån imponerad. Kände nästan att han hade ett behov av att trycka ned andra ("amatörer") för att lyfta sig själv ("proffset"). Bara för att jag var ett barn och amatör betydde inte det att jag inte var sjukt hård mot mig själv och analyserade petet på Blåbärshoppningen liksom. Gillade inte hur han pratade om hur amatörer var känslostyrda (/känslomässiga) samtidigt som han nämnde att han själv kastat hjälmar både i positiva och negativa sammanhang..
Är inte det en lyx man kan ha som amatör? Man måste inte analysera allt i minsta detalj och koppla bort sina känslor, för ens inkomst och karriär står inte och faller med ens resultat. Man har lyxen att få tävla för att det är kul, inte för att det är ens jobb och måste gå bra om man inte ska bli arbetslös.

Dessutom tänker jag att HvE vet mindre än ingenting om livet utanför hoppcirkusen. Åtminstone verkar det nästan alltid så om han av någon olycklig anledning tillfrågas om nånting annat än sitt eget tävlande. Jag får intrycket att han är lite otursförföljd när han tänker på annat än hopptävlingsresultat, så att säga.
 

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 665
Äldre Årets viktigaste tråd, såklart! Nu är det inte alls lång tid kvar innan årets säsong drar igång. Vad tror ni om i år? Några favoriter...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 067
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp