Bukefalos 28 år!

Sonen kryper inte..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sonen kryper inte..

Skönt att höra att det finns hopp.
Min son kan inte uttala F eller R. Och hittar på helt egna ord istället.
Robot blir seppo, och Bastian (som han heter) blir Tattan.

Är lite orolig för att han inte ska ha lärt sig innan det är skoldags. Vill inte att han ska bli retad för det. vet hur barn kan vara :mad:
 
Sv: Sonen kryper inte..

Mustasukka skrev:
Skönt att höra att det finns hopp.
Min son kan inte uttala F eller R. Och hittar på helt egna ord istället.
Robot blir seppo, och Bastian (som han heter) blir Tattan.

Är lite orolig för att han inte ska ha lärt sig innan det är skoldags. Vill inte att han ska bli retad för det. vet hur barn kan vara :mad:

När min son var 6 kunde han inte säga f, j, v, r....konsonantkombinationer som FLygPLats gick ej, blev sygpats ellr liknande....verkar vara liknande hos er! Om ni går till logoped får ni tips på övningar som ni själva kan öva hemma nu och då. Som vi har övat, du anar inte :p ...men det har gett resultat! Det är också skönt att kunna känna att man kan göra nåt och att man inte bara går och väntar på att det skall lösa sig av sig själv!

I förskolan och i skolan har sonen också fått hjälp av speciallärare (ja, så heter det här, vet ej vad motsvarande heter i Sverige, men det är alltså dom som jobbar med diverse problem hos barnen) .

Min son har aldrig blivit retad för hur han pratat, där var förskolan mycket noga (tack till dom :bow: ) - det ÄR trist om man har svårt att prata och dessutom inte vågar pga retstickor :( .
 
Sv: Sonen kryper inte..

Min lille gjorde ett jätteryck vid 5½ månad. Han började sitta utan stöd, hasa sig fram på mage. Vid 6 månader kröp han och reste sig upp.
Nu är han 7 månader och står stadigt med stöd. Kan återfå balansen om han börjar vingla. Vill han sätta sig ner gör han det utan att fara bakåt. Sen går han bredvid möbler sen ett par veckor.

Snacka om fullt upp. Jag hade hoppats på en normal/lite sen baby och fick en raketmodell.
Njut av lugnet före stormen är mitt tips. :idea:
 
Sv: Sonen kryper inte..

tgd skrev:
Jag själv var sen med både krypandet och gåendet när jag var liten. Dumt av mig så valde jag en pappa till mitt barn som också hade varit sen med det..
:eek:
Då får jag nästan hoppas att det hoppar över generationer :crazy:
Sambon kröp vid 4:a månader (tom, innan han orkade hålla upp huvudet han plogade sig fram med pannan)
och själv var jag rätt så aktiv även om jag inte var supertidig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 451
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 028
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 012
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp