Bukefalos 28 år!

Sorry mandalaki, en till Yogatråd

MissFideli

Trådstartare
Nu är hon kastrerad iaf. Det gick inte smärtfritt, tydligen började hon protestera redan när dom skulle lyfta henne från bordet till buren igen efter ingreppet. Hon tog sig alltså halvvägs ur narkosen för att få slåss lite :eek: :eek: :confused: Nu var hon ju aningens trött, så det gick inte riktigt så bra som hon tänkt sig, men alla på kliniken var lite småchockade.

När hon skulle ur deras bur och i min, så hade hon massor att skälla på och jag vet att i sånna lägen spelar det ingen roll om det är jag eller nån annan som tar i henne. Så jag fick låna stora handskar och så försöka få tag i trött, matt och vrålförbannad katt.

Hon lyckades utdela ett ganska kraftigt jack på min läpp, men det ser hittills fint ut och gör inte ont. Mamma tyckte jag skulle vänta tills imorgon med att yttra mig om smärta :smirk:
Töntiga jag fick stanna halvvägs ut på motorvägen hem för att lägga mig ner ett tag, var svimmfärdig och fick göra så i 5 min innan vi kunde fortsätta resan hem.

Väl hemma var hon lugn, sprang... eller ja, springa är väl inte rätta ordet när man varit sövd... rakt fram till matskålen och stoppade ner hela ansiktet. Jättesöt med matsmulor i nyllet. Jag vet att man inte ska låta dom äta, men jag har stenkoll på henne så jag utmanar ödet. Gjorde iordning en säng i köket som hon kunde ligga på, vilken hon förstås ratade och lyckades på något vis ta sig upp i min säng och somnade där.
Efter ca 30 min kräktes hon och jag sprang för att rädda min säng, men då hittade jag henne i lådan. Min älskling hade satt sig i lådan och kräktes :love: :love: :love: Nu kräktes hon iofs utanför lådan, men ändå.

Det var sagan om Yogas kastrering. På något vis känns det som om vi inte är välkomna till vet där något mer :confused: :crazy:
 
Hade ditt inlägg inte varit så långt hade jag tagit bort den här tråden. Nu gör jag inte det. Men nästa gång får du fortsätta i din gamla tråd. Är inte detta den tredje om Yogas kastrering, till och med ;)?

mandalaki/moderator
 
Min älskade Yoga har redan ändrat humör. Hon är snällare med Abbie, skriker inte lika mycket åt henne och börjar bli gosigare.
Bara så ni vet :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Katt I måndags fick min förra älskade katt Isak somna in. :cry: Han var mitt första "riktiga" husdjur, vi köpte honom från en...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: Yossarian
·
Gravid - 1år Jaha, det är alltså såhär det känns att vara mamma!? Obeskrivligt trött, rinnande och sprängande trippelF tuttar, ett korsstygnsbroderi...
2
Svar
36
· Visningar
2 845
Senast: ÅDI
·
T
  • Låst
Övr. Barn Tänk att en ängel finns i min mage, det skulle ju inte gå på naturlig väg. Jag har en dotter och hon var en efterlängtad skatt efter...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 790
Senast: The Great White Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstar som dött, 2024.
  • Dressyrsnack 17
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp