Bukefalos 28 år!

Sova hela natten?

E

EmmaTruelove

när sov era små hela natten utan att äta med...Min lilla vaknar ju fortf o vill ha nattmål hon e ju liten än 2 mån bara men vissa barn kan ju sluta vid den åldern med...Jag hoppas ju ;) :angel:
 
Sv: Sova hela natten?

tja än har det inte hänt, Moa är 6 månader nu och vaknar normalt 3-4 ggr/natt och vill han mat.
Natten yill i förrgår + igår trodde jag ett genombrott ade skett för hon sov 6 timmar i sträck, men det var bara önsketänkande inatt var hon klarvaken mellan halv två - halv sex.
 
Sv: Sova hela natten?

Hm, kanske inte borde svara här, för då skrämmer jag dig väl.... Men iallafall, min lilla L, snart 16 månader, äter fortfarande på natten, vissa perioder mer, andra mindre. Är det mycket kring oss, eller om han utvecklas mycket så äter han 3 gånger eller så på natten. Är det lugnt och han är i en lite mer stillastående fas sover han hela nätterna, från 20 -06.30 nånstans.


Jag börjar bli trött, men det borde snart börja ge sig, jag vill helst låta honom sluta själv och slippa ta en "strid" om det. Iofs stör det inte jättemycket, han kan dra ner tröjan själv, äter någon minut och sedan vänder han sig till sin sida igen.
 
Sv: Sova hela natten?

Alltså det beror nog på vad du är för en slags förälder. Du kan ju alltid köra någon "metod" och vara envis, men räkna med gråt. Inte tror jag det är bra för barnet heller. Barnet slutar äta på natten när det är redo, för vissa är det efter tre veckor och för andra tar det flera år.

Varför tycker du det är så jobbigt?
 
Sv: Sova hela natten?

Egentligen e de väl inte jobbigt så sätt mer elr mindre bara att de e som kanske många fler tkr man e väldigt trött av inte få sova mkt..Men kan ju säga att de e STOR skillnad nu än va de va när hon bara va några veckor :P hon sover ca5-6 tim i sträck på natten men de värsta e efter hon vaknat på natten runt 4-5 för nattmålet att somna om de kan ta tiiiiiiiid iböland vills de inte alls :(
 
Sv: Sova hela natten?

Min slutade ganska nyss, hon har fyllt 2 år :angel: Så, ja, 22 månader kankse hon var.
 
Sv: Sova hela natten?

Våran Theo var drygt tre månader när han slutade med nattmål. Jag tror dock inte det hör till vanligheterna. Det verkar i alla fall vara ovanligt i min bekantskapskrets. Som nån annan skrev så slutar dom väl helt enkelt när dom är mogna för det.

Att hon sover 5-6 timmar i sträck är väl helt fantastiskt skönt!

Om du är inställd på två-tre år så är allt innan det en bonus! ;)
 
Sv: Sova hela natten?

Vår son började sova hela natten när han var 3 månader. Men sen när han var 9 månader började han vakna på nätterna och efter det har han knappt sovit en hel natt. Jag skulle bli överlycklig om han sov 5-6 timmar i ett sträck!! :D
 
Sv: Sova hela natten?

Det är skitjobbigt att läsa när du skriver med sms-språk....

5-6 timmar är helt normalt. Annars kasnske du kan läsa lite Anna Wahlgren, hon proppar gärna i dem otroligt mycket mat innan de ska sova så de sover längre. Skämt åsido kanske du borde läsa lite Jesper Juul eller någon annan som bejakar barnet som person. Och framför allt - du har blivit mamma. Barn tar mycket av ens tid och det är mycket du kommer få offra ett tag. Nattsömnen kan vara en sak.
 
Sv: Sova hela natten?

Min son är 4 månader om en vecka. 5-6 timmar skulle vara lyx här hemma. Det känns ok om det går 3 timmar, toppen om det går 4 timmar. 5 timmar händer nog aldrig. Den senaste veckan har han ätit allt från var tionde minut till en gång i timmen och väckt mig minst en gång var 45:e minut.

Ja, man blir ett vrak och funkar inte som människa riktigt. Det suger fett och man vill bara lägga ner, men när ungen drar på sitt allra bästa leende och mysigaste skratt - då orkar man en dag till.

Klagar gör jag oxå :D I flera trådar! Man blir avis på de ungar som sover hela natten redan. Jag har insett att det kommer inte att hända med vår pojke, absolut inte innan han är året. Ett tag ville han sova 19-07, fast med matpauser rätt ofta. Nu går inte det, så då är rutinerna ändrade. DÅ får han vara uppe längre och sen provar vi igen.

Och matar en massa innan läggning, det gör vi. De senaste dagarna har han tagit flaskan igen, ätit liten smakis med gröt och sedan druckit 150-170 ml ersättning. Nog sjutton ska han ha mat 2 timmar senare i alla fall.

Inte så hoppingivande kanske, men så har vi det :)
 
Sv: Sova hela natten?

Tilde sover max 6 timmar från kl 22 ungefär, sen äter hon varannan timme. Men jag tycker hon sover hela natten ändå för hon vaknar knappt till för att äta (och inte jag heller)
Rasmus var 2 veckor när han börja sova 8 timmar i streck.

Är det så jobbigt så passa på å sov på dagen, det är guldvärt! Och låt pappan gå upp och ge flaska i alla fall 1-2 nätter i veckan. Går han upp hyffsat tidigt för å jobba kanske han kan mata å byta blöja innan han äter frukost?
 
Sv: Sova hela natten?

Knapplån.

Ni med lite större barn, över ett år eller dylikt, ammar ni fortfarande på nätterna eller ger ni välling - annat?
 
Sv: Sova hela natten?

Under tiden vi bott här minns jag inte att Rasmus fått något på natten. Han var 9½ mån när vi flyttade hit.
 
Sv: Sova hela natten?

Vår son som är drygt två kan fortfarande vilja ha välling på natten. Jag kan direkt koppla det till att han inte ätit ordentligt på dagen. Jag vet nästan innan vi lägger oss om han kommer att vara hungrig eller inte.

En period var han sjuk och gick ned mycket i vikt. Efter det åt han varje natt i någon vecka tills han gått upp i vikt, sen slutade det igen.

Jag har aldrig fått uppfattning om att han äter för att det är en vana, utan han äter för att han är hungrig. Har han ätit bra under dagen så äter han inte på natten. Däremot kan han äta framåt 6-tiden om han varit vaken länge. Då förstår jag också att han hunnit bli hungrig igen :)
 
Sv: Sova hela natten?

Från ca 8 mån-22 mån fick hon välling på natten.
Och nu inte på natten alls... eller jo, i undantagsfall äter hon på natten, om hon är sjuk till exempel.
 
Sv: Sova hela natten?

Det är nog som du skriver just vissa barn som slutar med nattmål så tidigt. Det är inte det vanliga. JAg tycker det låer kanonskönt at hon sover 5-6 h i sträck, njut av det :)! Upp till 3 månader BÖR de väl t o m äta en gång på natten, minst. Det blir för länge emellan målen annars.

L sov faktiskt hela nätter mellan 4 o 8 månader, men sedan började han vakna o vilja äta igen. Nu är han 1½ osedan någon månad har han sovit med bara sin pappa för att vänja oss av med nattamningen. Han blev så otrligt ledsen när jag inte gav honom bröstet så det funkade inte att bara sluta. Är pappa där i stället nöjer han sig lugnt med kramar. Senaste veckan har jag börjat sova med dem igen, o nu kan även jag trösta utan amning.
 
Sv: Sova hela natten?

Vi ammade på natten tills han var 18 månader. Så ofta han ville. Mer i vissa perioder och en eller två gånger i vissa perioder. Det har aldrig någonsin stört mig utan jag har tyckt det var jättemysigt. Sen fick han välling i ett par månader och nu har han självmant slutat med det också och dricker välling på kvällen bara. Skulle han vakna och be om välling på natten så antar jag att han är hungrig och då får han välling.
 
Sv: Sova hela natten?

Jag gör det, ammar några gånger per natt! Ludvig är snart 16 månader
 
Sv: Sova hela natten?

Min dotters sovvanor har varirat jättemkt, lagom när man trott att hon fatt en ny rutin ändras den igen. Fram till 6 manader at hon 1-2 ggr/natt. Sen började vi att erbjuda vatten ist för mat. Vattnet gick bra ibland men oftast ville hon äta en gang. Sen har det varierat, ibland vill hon ha välling vid 3, ibland vid 6-7. Vi erbjuder alltid vatten först.

Hon är 13 manader nu, ammade första manaden. Sen ersättning fram till 7 manader da vi övergick till välling.

Jag tycker ocksa 5-6h later skönt, sällan dottern sover sa länge än sa utan att vilja ha vatten eller tappad napp.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 673
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
2 025
Senast: Lingon
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 294
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 378
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp