Bukefalos 28 år!

Spån istället för kattsand?

Sv: Spån istället för kattsand?

Hade inte kunnat gör det till min lilla kille eftersom han är ett riktigt matvrak och hade ätit upp allt på en gång isf :)
 
Sv: Spån istället för kattsand?

Ja precis, när man dinglar med vingen och de får smyga och anfalla så brukar de bli mer intresserade än när den bara ligger i matskålen liksom. :love: Var försiktig bara så inte katten kan få i sig tråden, det är lättare för katter att svälja tråd än få upp den eftersom det blir 'mothårs' mot den sträva tungan.
 
Sv: Spån istället för kattsand?

Kan säga såhär, han var sysselsatt hela kvällen igår :P haha

Köpte sådant natursnöre så att det inte gör något om han nu tuggar i sig lite. Det bryts ju ner snabbare och är inte farligt eftersom det är gjort på vad naturern har att erbjuda :)
 
Sv: Spån istället för kattsand?

Nu var det ju inte riktigt detta du frågade efter, men jag kan inte låta bli:

Man behöver inte vara många veckor gammal för att ge sig på ett byte större än en själv...;)

101024_003.jpg
 
Sv: Spån istället för kattsand?

Prova PeeWee-lådan - specialutformad att ha med träpellets - mycket enkel att rengöra - en 16 kg pelletssäck kostar 39 kr på byggvaruhusen och räcker i ungefär en evighet.
 
Sv: Spån istället för kattsand?

OMG vilken sötnos!! :heart

Jag hittade din tråd för jag tänkte precis samma sak. Det borde väl funka med spån? Jag har 3 st innekatter (ni kan se dem på min blogg) och det blir dyrt med kattsand om man ska ha en som är bra.
Vi har dessutom bondgård så vi köper spån billigt. Jag vet inte om jag vågar testa dock, tänk om de skippar lådan och går någon annanstans då. Då kanske det är svårt att få dem att sluta sedan. Det funkar ju kanon som det är nu. Förutom för plånboken då såklart...

Men kanske ska testa att ställa dit en låda till och se vilken de väljer...
 
Sv: Spån istället för kattsand?

testa katty kattströ, jag köper den på ÖB, och den e kanon, dryg och luktar inget alls. jag har 6st katter och är kanon nöjd
 
Sv: Spån istället för kattsand?

Jag kör på Pussi eller eldorados lilla påse, är grå kostar ca 22-25.- beroende på i vilken affär. Båda är klumpbildande, och luktar inget av den. Och då har jag haft som mest 8 katter.
 
Sv: Spån istället för kattsand?

Du kan ju testa att ta spån i en av deras vanliga lådor och se om dem går i den. Gör dem det testa i två av dem och forstätter dem att gå på de med spån i kan du ju testa med alla tre.
På detta viset får dem lite av en invänjningsprocess också :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har funderat på något miljövänligare än kattsand till katterna, och när vi var ute och handlade hittade vi en låda med gallergolv...
Svar
19
· Visningar
1 484
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 944
Senast: Pilot
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 697
Senast: Squie
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp