Bukefalos 28 år!

Spara på cd/diskett.

I

irrelevante

Hur gör man, då man ska spara bilder man har på datorn, på cd eller diskett ?
Om någon kan förklara en liten början iallafall, för mej, ska det nog lösa sej sen :p
 
Spara på cd=via ett cd-brännarprogra -> Man måste ha cd-brännare

Spara på diskett-> Högerklicka på filen i utforskaren och välj skicka till -> 3 1/2 floppy (obs! ej större filer än 1,4Mb!)
 
okej.
försökte nyss bränna till cd, fast det gick inte så bra. jag gjorde nog rätt fel tror jag.

hur mycket är 1,4Mb ? 1000kb är det 1Mb ?
får det max vara 1,4Mb / diskett, eller är det bara per bild, fasft man kan klämma dit mer ? eller ?
hum. jag är inte så bra på det här, än :p
 
okej tacktack.

hur mycket/många kb/Mb brukar det rymmas på en cd då, om man bränner dit de istället ?
och blir det någon skillnad på kvaliten, eller något annat, om man sen vill ha in de på datorn igen, beroendes på om man väljer diskett eller cd ?
 
700 Mb får det plats på de CD-skivor jag har hemma.

Jag föredrar att bränna mer 'viktiga' saker till CD i och med att den oftast har längre livslängd än en diskett (som enligt mig känns hopplöst föråldrad).
 
Yeeaah. ser nu att det står 700Mb på mina cd-skivor också. ska nog be nån komma hit visa mej hur man gör, för det känns lite väl mycket med triljoner disketter. (eller hotmailkonton som jag sparat på hittils :crazy: :p)

Tacktack :)
 

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
386
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
18 945
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 810
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 977
Senast: Therese1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp