Sparkande ryttare ber om ursäkt

Ja, visst.
Jag känner nog att det är orimligt och oförsvarligt att som rutinerad vuxen ryttare reagera med våld eftersom man blir "rädd och arg" när man gör en väldigt mild och kontrollerad avramling. Ovanligt med en så ihållande rädsla att den sträcker sig ända tills man leder/sliter/drar hästen ut från banan.
Men vad vet jag, hon kanske har klena nerver. :grin:

Vilken förbannad idiot.
 
Nja tycker inte hon ser särskilt rutinerad ut, snarare en person som köpt en dyr häst och försöker spela tuffare och mer rutinerad än hon är.
Är dock ingen ursäkt för att dra hästen i munnen av banan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter SWB-hästen Wega skrev historia när hon tog OS-silver tillsammans med sin ryttare Sara Algotsson Ostholt. Något mer OS blev det dock inte...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den amerikanska hoppryttaren Jazz Johnson Merton stängs nu av från tävlingar i två månader efter att ha sparkat sin häst inne på banan...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Videon där amerikanskan Jazz Johnson-Merton sparkar mot sin häst efter att ha ramlat av har spridits online. Nu ska amerikanska...
Svar
19
· Visningar
1 596
Senast: Badger
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp