Bukefalos 28 år!

Ryttare i uppmärksammad video granskas av förbundet

På hästens reaktion ser det tyvärr inte ut att vara första gången heller.
Nej, han har nog råkat ut för det från fler ryttare eller fler gånger han gjort misstag med henne. :( Får hoppas han slipper få benet avslaget om han börjar stoppa på hindren, men den gubben sitter väl förhoppningsvis inne fortfarande.
 
Ser väldigt okomplicerad ut när andra rider, som sagt en bussig och trevlig häst.

Inte sett andra rida den. Men bara på den filmen så den ligger lugnt och trevligt mot hindret, hoppar av bra osv. Sen förlorar ryttaren balansen i landningen, och hästen drar i bromsen och ser även ut att vilja skaka av henne. Känns som den väntar sig något eller liknande - finns ju ingen anledning bromsa egentligen rent naturligt?
 
Vilken idiot! :rage::wtf:Och vad gör hon på vägen ut?? Släpar ut hästen och springer :confused::confused:
Ja. Precis min tanke.
Filmen väcker många frågor hos mig.
- Hur mår hästen?
- Vad är det för fel på ryttaren?
- Varför springer hon ut när hästen inte vill?
- Varför gör ryttaren fel, på fel, på fel?
Etc
 
Vore det ett litet barn hade man kunnat acceptera till viss del att hen inte kunnat kontrollera sin ilska, men jag hade ändå tyckt att hen då inte var redo för att tävla.
Men nu är det alltså en VUXEN människa?! Jag bara häpnar. Vilka idioter det finns. Det var ju inte nån speciellt grov avramling heller, rimligare hade väl varit att lugnt och sansat gått ut från banan och funderat på varför det hände. Det där beteendet känns bara... Extremt omoget?
 
Tittat på flera filmer med hästen (antar jag) med andra och det verkar ju vara en väldigt trygg häst. Ryttaren tävlar ju på ganska höga hinder själv så reaktionen är konstig. Hennes alltså.
 
På ett sätt är det bra att det här hände offentligt på en tävling så det blir en riktig utredning. Som andra redan sagt, definitivt inte första gången hon har gjort det här känns det som.
 
På ett sätt är det bra att det här hände offentligt på en tävling så det blir en riktig utredning. Som andra redan sagt, definitivt inte första gången hon har gjort det här känns det som.
Jag tror det här är toppen av ett isberg, folk brukar hålla tillbaka när de är offentliga, vad som sker när andra inte ser däremot ... :crazy:
 
Oj vilken konstig reaktion, hästen verkar ju inte ens stoppa för att få "slippa utan" det ser ju mer ut som att den snubblar/försöker förhindra att den snubblar - och hon hamnar för långt fram så tappar den balansen lite till och så ramlar hon av?

Varför sparkar hon den för det lilla, att hon springer verkar ju vara för att det är lättaste sättet att få med sig hästen ut från banan när den står där och undrar vad som hände, och inte vill gå efter henne när hon vänder sig tillbaka mot den (hon kanske tänker sparkas igen). Jag menar den är ju på väg att följa med utan knussel första gången hon är på väg ut.

Jag är den första att erkänna att jag vid ett fåtal tillfällen (tre tillfällen på 17 år) jag hästat runt att jag tappat tålamodet och kanske tagit tag i en häst lite hårt - men då har jag alltid kommit på mig själv och skämts som en hund. Aldrig att jag skulle sparka eller slå en häst! Endast vid nödvärn isåfall.
 
Tittat på flera filmer med hästen (antar jag) med andra och det verkar ju vara en väldigt trygg häst. Ryttaren tävlar ju på ganska höga hinder själv så reaktionen är konstig. Hennes alltså.
Finns det två stycken ryttare med samma namn? Blev nyfiken och kikade själv och den grå hästen Joe Cool verkar ha lotsat lite olika folk (med liknande efternamn + Jazz) runt lägre hinder medan en person med namnet Jazz Merton-Johnsson även har ridit en häst som heter Corona SB över betydligt högre hinder och då ser ut att rida lite annorlunda (om än rycker i munnen i slutet). Inte för att det har med saken att göra men man blir ju nyfiken :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den amerikanska hoppryttaren Jazz Johnson Merton stängs nu av från tävlingar i två månader efter att ha sparkat sin häst inne på banan...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den amerikanska ryttare som filmades när hon sparkade mot sin häst efter att ha trillat av på en tävling ber nu om ursäkt offentligt...
Svar
10
· Visningar
1 326
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Hästnyheter Den brittiska bilförare som körde in i två hästekipage vid en uppmärksammad och filmad olycka åtalas inte. I stället har han fått gå en...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den schweiziska OS-ryttaren Paul Estermann har rapporterat till sitt förbund att han utreds för djurplågeri. Nu uttalar sig förbundet om...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp