Bukefalos 28 år!

Sparkar i galoppen

D

Djamillah

Min medryttarhäst har fått för sig att sparka bakut varje gång man galopperar. Kiropraktorn har kollat hans rygg och bakben men det finns inget fel, det är alltså säkert bara dumheter. Hur ska man göra för att träna bort detta?? :confused:

Tack på förhand!
 
Sv: Sparkar i galoppen

mit vbl håller även på och sparkar när jag vill galoppera, det kann dock vara för att han inte förstår vad jag vill ( riden sen i sommras) så när jag lägger till galoppsänkel blr det bakut. men nu håller jag på att få honom att ta galopp själv och samtidigt när han gör det så lägger jag till skänkeln och säger tydligt galopp. för att sedan kunna klara av att fatta galopp på komando..
du kanske inte har samma problem men det kan vara ett alt.:smirk:
 
Sv: Sparkar i galoppen

Han köptes från travbanan i julas så han har precis lärt sig att galoppskänkeln

Någon som har nått tips på nån bra övning?
 
Sv: Sparkar i galoppen

det brukar vara bra att galoppera i backar
 

Liknande trådar

Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 304
Senast: Skrämd
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 327
Senast: Fazeem
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 971
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp