Sparkar igen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
När vänder bebisen på sig? Tycker mest att min heffaklump sparkar snett uppåt nu, men är brydd om det verkligen är dax för vändning till "startläge" redan? (Är i vecka 34 tror jag... :confused: )

Hur gör era bebisar? Känns sparkarna på samma stället eller snurrar dom runt? Min har sparkat på samma sida mest hela tiden, nere till vänster. På andra sidan så känns hickan... :bump:

Jenny
 
Sv: Sparkar igen

Jodå, visst kan den lägga sig i startläge nu.
När jag väntade Ella blev BM stirrig i v33 när hon trodde att Ella låg med rumpan neråt. Hon började prata om vändningsförsök och saker, men en vecka senare när vi var på ett extra UL för att kolla upp exakt hur bebisen låg så visade det sig att hon visst låg med huvudet neråt, och sedan låg hon kvar så tills hon kom ut!

// K
 
Sv: Sparkar igen

Min ligger med huvudet neråt och bm trodde han skulle ligga kvar så. Jag är i v.29+5.
Känner att det trycker på som 17 neråt emellanåt, men de små sparkarna känner jag upp till vänster (dvs fötterna).


MVH/

´
Jossan
 
Sv: Sparkar igen

Jag märkte faktiskt ingen skillnad på sparkarna när bebis vände på sig. Hon log i säte vecka 33, ultraljud förra veckan visade att hon vänt sig och jag har inte märkt någonting.;)
 
Sv: Sparkar igen

Jag tycker att min lilla krabat i magen sparkar överallt... och jag är i v38... ska in på ett extra ultraljud på måndag och kolla läge för barnmoskerna kan inte enas om han ligger med huvudet eller rumpan ner... Men det var inte försent att göra vändningsförsök nästa vecka sa dom, det enda är att jag börjar oroa mig lite nu eftersom att min lilla tjej föddes i v38 och vem vet när denna livliga prick i magen vill komma ut.... :bump:
 
Sv: Sparkar igen

lite offtopic, men vilket datum har du bf på Zini? :)
 
Sv: Sparkar igen

Okej då är jag 2 dagar efter dig, spännande :);)
 
Sv: Sparkar igen

Då får vi se vem som får först... jag hoppas ju att det kommer lite tidigare så jag kan visa mitt föl på fölrix den 1 oktober..... eller iallefall vara med och titta.... :cool:
 
Sv: Sparkar igen

Häftigt då har jag bf 3 dagar före... skojjigt med många på nästan samma datum :)
 
Sv: Sparkar igen

Normalt vänder de sig i v 32 enligt de böcker jag läst. Vi hade UL i v 33 och då hade vårt vänt på sig.

Sparkas gör den heeeela tiden, men det som känns jobbigast är att den trycker utåt och efter vad jag förstår är det rumpan som trycker (jag får ont snett ovanför naveln fast under revbenen).
 
Sv: Sparkar igen

i vecka 33 tog vi det andra ultra ljudet och då låg hon i sätesbjudning och i vecka 36 var vi på vändnings försök, enligt dom upgifter jag fick så kunde dom vända på sig själva effter v 36 men odsen för det var väldigt låga, så för min del blev det planerat kejsarsnitt.
 
Sv: Sparkar igen

Nu har min lilla bulle i magen äntligen vänt sig när det bara är en vecka kvar... skönt...
Hur går det för er andra? Inga bebisar ännu... den frågan har ni väll aldrig hört....? :p
 
Sv: Sparkar igen

Fullblod, bor du i ljungby? Det är inte alls långt från mig... bor 3 mil därifrån... kul.. då kanske vi hamnar på samma BB... fast det lutar väll åt växjö för min del... :angel:
 
Sv: Sparkar igen

Jag har fyra veckor kvar, och börjar nu få kommentaren "Men, din mage är ju så LITEN?!" Jag har tröttnat på att förklara att det är den inte, det är jag som är lång/stor ifrån början, så det syns inte lika mycket på mig som på magra små stackare... ;)

Jenny
 
Sv: Sparkar igen

för mig var det så att innan sommarlovet syntes det knappt men när vi började jobba igen var ju magen onekligen där så en del som inte vetat att jag var gravid blev lite chockade. Då tyckte de att jag var jättestor och undrade om jag hade tvillingar. Vid första "magmätningen" (enda hittills) visade det sig att jag ligger på nedre delen av kurvan... alltså inte alls så stor egentligen men jag är smal annars så det verkar tydligen stort på mig.
 
Sv: Sparkar igen

Jag har hela tiden legat i övre änden på den där "mäta-magen-skalan", så helt klart beror det på hur stor man är i övrigt om det ser stort ut eller inte.

Jenny
 
Sv: Sparkar igen

Nepp ingen bebis än, en vecka kvar nu. Har en massa förvärkar dock, blir galen!
Åkt på en förstoppning med :(!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 168
Gravid - 1år I sommar ska maken, jag och vår lilla bebis resa till makens familj och tillbringa uppåt sex veckor där. Flyget tar några timmar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 142
Senast: Dorinda
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 711
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 093
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp