Bukefalos 28 år!

"Sparkrem"?

Q

quiora

Hej!

Jag har stött på ett finskt ord, direkt översatt" sparkrem", vars svenska motsvarighet jag inte vet (än?). Jag översätter ett tv-program om en kille som tävlar i travtävlingar med sin ponny.

Jag behöver alltså få veta motsvarigheten till finskans "sparkrem".
Tack!
 
Sv: "Sparkrem"?

Hej. Jag kör ponnytrav och använder en sån. Det heter "Slagrem" på svenska och man sätter fast den på var sida om hästen på kärran och över rumpan så att hästen inte ska kunna sparka bakut och bråka (vilket mitt russ gör STÄNDIGT!!). Där har du svaret. Många anväder den på unga hästar för säkerhets skull, mycket användbar!!
 
Sv: "Sparkrem"?

TACK för ilsnabba svar!!!! Nu har ni bidragit till tv-programmet :smirk:
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 915
Senast: hhere
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 295
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 773
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Försäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp