spärra popup

B

Blixtra

Hur spärrar man popup fönster? På vissa sidor som aftonbladets så kommer det upp ett popup fönster hela j*kla tiden, angående om jag vill installera microflash player 7 eller något likn. Det är så irriterande :mad: !! Så hjälp mig att spärra bort skiten :devil: !
 
Sv: spärra popup

va? hur vet jag att min webb-läsare inte kan blockera popuper då? är det inte ngn. inställning?
 
Sv: spärra popup

Jag antog glatt att du körde Explorer :) ber om ursäkt om du inte gör det.
Jag tror, notera _tror_, inte att det finns någon inställning i själva Explorer som du kan blockera popupper med. Microsoft har sagt att de ska börja stödja det, men hur det verkligen blivit vet jag inte. Gjorde en snabb Google-sökning men fick inte napp, bara en massa program man kunde installera ihop med Explorer. Sen blockerar de programmen popupperna. Men, jag kör inte Microsoftprodukter så jag har inte stenkoll

Eller så gör man som jag och byter till en webbläsare som kan blockera popupper. Mycket lättare :D
T ex Opera: www.opera.com eller Firefox www.mozilla.org/products/firefox/
 
Sv: spärra popup

Jag har en gratishämtad popup-stopper från panicware.com. Funkar skitbra.

Den markerar när den stoppar en popup, så vill jag se popupen (vilket jag ibland vill eftersom alla popuper inte är reklam) så håller jag nere ctrl och laddar om sidan.
 
Sv: spärra popup

Men förhindrar dessa verkligen att förfrågningar om installation kommer upp?
För det är ju när du t.ex. saknar stöd för flash som det kommer upp att du måste installera.
 
Sv: spärra popup

Det är lustigt för jag har haft popup blocket på min IE ett bra tag nu :angel:
Det kräver dock att man uppdaterar sin IE och inte sitter på en äldre version ;)
 
Sv: spärra popup

Stollan skrev:
Det är lustigt för jag har haft popup blocket på min IE ett bra tag nu :angel:
Det kräver dock att man uppdaterar sin IE och inte sitter på en äldre version ;)
och med detta menas? Förklara för en dator- efterbliven :idea: ...
 
Sv: spärra popup

Med Service Pack 2 så fäljde det med en del extra saker till bland annat Internet Explorer. Exempelvis en popupstoppare.
Annars kan man använda en Toolbar typ den som Google erbjuder. MSN har jag för mig erbjuder någon liknande.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 936
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Någon jag känner hade översvämning i sin hyresrätt, en olycka. Denne anmälde det hela till värden och förklarade vad som hänt, mått skit...
2
Svar
38
· Visningar
3 504
Senast: Lingon
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 412
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp