Spattröntgen

J

Jennyi76

Ska sälja min häst, vem betalar spattröntgen, köparen eller säljaren?:confused:
 
Sv: Spattröntgen

Köparen..eftersom det inte är obligatoriskt att röntga hästen för spatt så är det oftast köparen som kräver det och på så vis också ska betala.

Man kan ju som säljare vara schysst att hjälpa till att betala lite av kostnaderna men jag tycker det är köparen som ska betala
 
Sv: Spattröntgen

Jag betalade spattröntgen när jag köpte min häst, p.g.a. samma anledningar som Vili skrev.
 
Sv: Spattröntgen

Det beror på vad ni avtalar och vem som vill ha röntgen, det finns inget rätt och fel.
 
Sv: Spattröntgen

jag betalade både röntgen och besiktning vid köp av min andra häst, vid köp av min första häst betalade säljaren vetbes, då gjordes ingen rötgen efetrsom det var ett föl.
 
Sv: Spattröntgen

Jag tycker att köparen ska betala det. Finns nog inget rätt eller fel, utan det kan man komma överens om.
 
Sv: Spattröntgen

Vili skrev:
Köparen..eftersom det inte är obligatoriskt att röntga hästen för spatt så är det oftast köparen som kräver det och på så vis också ska betala.

Vad är obligatoriskt då? Ska detta i så fall betalas av säljaren?
 
Sv: Spattröntgen

Om du ska lägga ut en annons på hästen så är det ju bra för köparen om du redan har spattröntgat den !
Så kan du ju läga på en liten slant på försäljningen !

Hej från hambo
 
Sv: Spattröntgen

När jag skulle köpa häst så var det jag som skulle betala röntgen, dock blev det inte så, pga att hästen redan var kollad.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 837
Senast: co-SMAD4
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 652
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: animalasia
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp