Bukefalos 28 år!

Spinoff från "dejttråden", Skaffa partner från exempelvis Thailand, är man ett äckel då?

Men hur svårt kan det vara att skilja på att åka till thailand för att man tycker att thailand är ett spännande ställe och då träffa någon förälska sig och gifta sig eller att känna sig ensam och oförstådd här och åka till thailand för att träffa skaffa en fru. För mig är det en jätteskillnad. Skillnaden är jag ska åka till thailand för att skaffa en fru och jag åkte till thailand och träffade min fru. Skitstor skillnad!
Då hade jag en jäkla tur för jag träffade min i sverige
 
Som sagt, jag är kluven för jag har träffat många män som har thailändska fruar som lever ett vettigt liv men trots det har fått epitetet att de importerat en fru. Hur det förhåller sig vet inte jag, men ts har själv sagt att det var vad hon ville diskutera och jag håller inte med om att det alltid handlar om utnyttjning.
Men varför fortsätter du att diskutera nåt som ingen annan diskuterar? Vem sjutton skulle tycka att det är fel att bli förälskad i nån som är förälskad i en? Det är ju, fortfarande, inte det som diskuteras.
 
Du bestämmer vad det är som saknas och får därmed automatiskt rätt i ditt resonemang. Problemet med det är att verkligheten är inte så enkel och det finns lika många anledningar som det finns personer till varför.

Det finns faktiskt inte så jättemånga anledningar till varför Svenska män importerar sig en fru. Nej faktiskt inte!
 
Jag diskuterar utifrån min synvinkel och sätter inga åsikter på dig. .... Och jag är ledsen, men det är mer regel än undantag att man får höra att man importerat en man ;-)
Klippt bort personangreppet ur citatet.

Och jo du tilldelar mig en åsikt när du skriver att jag även syftar på kärleksrelationer trots att jag skrivit uttryckligen att jag inte gör det.

Om du importerat en man eller inte har jag ingen åsikt om.
 
Men jag håller ju med vad som står i tråden. Läs inlägg 2 och 5 och alla de andra inlägg med liknande svar så har du mitt svar i det.

Och då menar du för i princip alla förhållanden och inte bara de som bygger på just på problematiska grunder?
 
Klippt bort personangreppet ur citatet.

Och jo du tilldelar mig en åsikt när du skriver att jag även syftar på kärleksrelationer trots att jag skrivit uttryckligen att jag inte gör det.

Om du importerat en man eller inte har jag ingen åsikt om.
Jag har pratat allmänt som svar på dina inlägg. Blir svårt att diskutera med någon som tar det personligt, eller hur var det du skrev? Det ÄR en vanlig kommentar - både för män och kvinnor med utländsk partner. Men jag umgås nästan bara med folk där den ena eller andra är utländsk, och många har tyvärr fått den kommentaren i ansiktet.
 
Är det tur? Var det inte ett aktivt val av dig? Hade du lika gärna åkt ned till Thailand och träffat någon slumpvis utvald kvinna bara för att hon var thailändska?
Nej det hade jag inte alls gjort .Jag tog inte henne för att han var thai utan det kunde lika gärna blivit en svensk utan det bara föll sig så och vi passade ihop och trivdes tillsammans .Vi träffades i ca 5 år innan vi slog till
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: vallhund
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 430
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 740
Senast: oseriös
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bygga hinder
  • Hö- och halmskörd 2024
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp