Bukefalos 28 år!

Spinoff från "dejttråden", Skaffa partner från exempelvis Thailand, är man ett äckel då?

Om man ändrar formuleringen till hittar eller träffar, skiljer sig din åsikt då?

Inget förhållande som baseras på att den ena importerar den andra kan någonsin vara jämställt oavsett var dom hittas eller träffas.
Läs inläggen jag refererade till.
 
Jag har pratat allmänt som svar på dina inlägg. Blir svårt att diskutera med någon som tar det personligt, eller hur var det du skrev? Det ÄR en vanlig kommentar - både för män och kvinnor med utländsk partner. Men jag umgås nästan bara med folk där den ena eller andra är utländsk, och många har tyvärr fått den kommentaren i ansiktet.
Jag har sett att du skriver det, men det är inte det jag avser.
 
Dåså, en jämlik relation baserad på bådas önskan om att leva med varandra helt enkelt.
Det kan man säga .Jag behandlar henne som vilken svensk kvinna som helst och vi är helt jämlika i förhållandet och skulle jag våga något annat så skulle jag få det hett om öronen för henne kör man inte hur man vill med utan att det bli utdelning så att säga
 
Nej att om en svensk man är gift med en thailändsk kvinna så är det inte per automatik problematiska aspekter eller utnyttjande som ligger bakom.

Nej vem har sagt det? Är det ett förhållande på lika villkor där ingen är i beroendeställning av den andra tex då som framförts i inläggen på första sidan, ja då är det ju helt ömsesidigt och ett fritt val. Då är det ingen importfru
 
Nej vem har sagt det? Är det ett förhållande på lika villkor där ingen är i beroendeställning av den andra tex då som framförts i inläggen på första sidan, ja då är det ju helt ömsesidigt och ett fritt val. Då är det ingen importfru
Precis så då har du byggt ditt argument så att det är dåligt om det är dåligt, du har rätt. Då är det dåligt.
 
Finns väl inte så många anledningar till varför Svenska kvinnor importerar sig en Gambian.
Det finns inte så många anledningar till att gubbar importerar unga tjejer från utlandet öht, som sedan svartsjukt bevakas och inte får prata med andra utan att han är närvarande och helst inte alls. Jag har sett och hört lite för många av de här gubbarna, samma gubbar som i övrigt tycker att det kommer för mycket svartskallar till landet. :wtf:
 
Läs du vad jag har skrivit istället. Jag har aldrig sagt det, jag säger att man ska vara förbannat försiktig att döma andras livsval och förhållanden man egentligen inte vet något om. Du har troligen både det ena och det andra att säga om mig och min man också om du skulle ha en chans - men vad vet du om det? Ingenting. Återigen. Jag ser problemet. Men jag håller i många fall inte med.
Jag tycker det är helt och fullt rimligt att döma och framför allt fördöma det här fenomenet just för att man till skillnad från dig inte blundar för verkligheten.
 
Det finns inte så många anledningar till att gubbar importerar unga tjejer från utlandet öht, som sedan svartsjukt bevakas och inte får prata med andra utan att han är närvarande och helst inte alls. Jag har sett och hört lite för många av de här gubbarna, samma gubbar som i övrigt tycker att det kommer för mycket svartskallar till landet. :wtf:
Och tvärtom, va?. Eller har du helt missat artikelserien i Expressen förra veckan?
Mig gör det inget att kärringarna hämtar en loverboy från Gambia, men ska du kalla män för gubbar som hämtar småflickor så får du tillbaka passningen.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: vallhund
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 431
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 740
Senast: oseriös
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp