Bukefalos 28 år!

Spola ner kattbajset i toaletten?

Kan man göra det? Om man försöker sila bort så mycket sand som möjligt? Fast visserligen fastnar det en del sand på själva bajset som inte går att få bort (om man inte sitter med pincett och plockar förstås, men det känns en aning överambitiöst :angel: :D) men det är ju inte så mycket. Eller är det ett big no no?

Om så är fallet, hur gör ni när ni tömmer lådan? Var gör ni av skiten (på ren svenska ;))?


Jag rensar lådan det första jag gör på morgonen och sen ett par ggr under dagen beroende på jobbtider osv och givetvis tar jag en koll det sista innan vi går och lägger oss.

Har en katt och en låda, Everclean med ocean doft.

Slänger både kissklumparna & bajset i klassiska hundbsjspåsar, fast jag har snygga i turkost! Slänger sen den påsen i mina vanliga sopor som jag i sin tur tömmer ca varannan dag oavsett katt eller inte.

Luktar ingenting, knappt sopor i sig :)
 
Jag rensar lådan det första jag gör på morgonen och sen ett par ggr under dagen beroende på jobbtider osv och givetvis tar jag en koll det sista innan vi går och lägger oss.

Har en katt och en låda, Everclean med ocean doft.

Slänger både kissklumparna & bajset i klassiska hundbsjspåsar, fast jag har snygga i turkost! Slänger sen den påsen i mina vanliga sopor som jag i sin tur tömmer ca varannan dag oavsett katt eller inte.

Luktar ingenting, knappt sopor i sig :)

Ja, så gör jag med. Så här tio år senare. ;)

Fast vet inte om det är optimalt ur miljö- och hanteringssynpunkt ändå. Men sand verkar tyvärr vara det enda min äldre katt riktigt accepterar.
 
Jag har peewee. Det löser sig i vatten och är nedbrytningsbart. Så jag slänger bajset i toaletten.
 
Jag har en papperskorg som jag inte använder mer än till kattkådorna. Sen så har jag lådorna i badrummet så att det inte ska lukta i hela huset☠️
 
Jag har en papperskorg som jag inte använder mer än till kattkådorna. Sen så har jag lådorna i badrummet så att det inte ska lukta i hela huset☠️


Har aldrig förstått dom som har "kattlådelukt" hemma. Hos mig känner man inte av det öht oavsett om det är "nybajsat" :o:laugh:
Ibland känner man en doft av sanden om han precis grävt men den luktar ju bara trevligt, ungefär som toalettrengörningsmedlet precis när du skurar och spolat :)
 
Har aldrig förstått dom som har "kattlådelukt" hemma. Hos mig känner man inte av det öht oavsett om det är "nybajsat" :o:laugh:
Ibland känner man en doft av sanden om han precis grävt men den luktar ju bara trevligt, ungefär som toalettrengörningsmedlet precis när du skurar och spolat :)

Måste bero på vad man har för sand, samt vad man ger för mat till katten (:D).
Hos oss luktade det gräsligt i halva huset, då en av katterna inte gräver över sin skit, innan vi hittade den perfekta kattsanden samt gick över helt (nåja nästan iaf, ger lite torrfoder i aktivitetsbrädan varje morgon) från torrfoder till blötmat.

OnT
Har funderat på att skaffa en Litter Locker men känns lite träligt att man måste beställa påsar, jag är lite sådan att det gärna glöms bort och måste handlas in när det just tar slut.. Och sådana påsar finns ju inte i affärerna här omkring.
Än så länge så kör vi ekologiska komposterbara hundpåsar som vi slänger i en sopkorg med lock inne på toan. Tycker inte det luktar.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag tänkte testa om jag kan lära min katt att gå på toaletten, hon har tydligen gjort det hos tidigare ägare så hon är inte helt obekant...
Svar
13
· Visningar
5 847
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 431
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp