Bukefalos 28 år!

Sponsorer!

Camilla_H

Trådstartare
Jag behöver desperat hitta sponsorer om det ska bli någon tävlingssäsong i år. MEN jag har noll erfarenhet av att jaga sponsorer för mig själv så jag undrar därför om ni har några tips till mig?

Hur ska man presentera sig själv? Vad tycker företag är bra att sponsra? Vad ska man INTE säga? Jag har sammanställt ett kortfattat material med lite bilder på mig och Spirre och våra mål inför säsongen (ca 1 A4).

Eftersom jag funderar på att rida mästerskap i år, ind. DM och ev. lag-SM, så tycker jag att det borde vara mer lockande att sponsra än om jag "bara" skulle rida tex 5-milare?

Vad kan man tänka sig att företag sponsrar? En penningsumma? Bränsle? Eller vad?

Usch - jag tycker att det här är lite jobbigt, och det får jag definitivt inte tycka när jag tar kontakt med ev. sponsorer för det lyser väl igenom direkt. Så med vilka argument låter jag superseriös, supersatsande och superduktig? ;)

/Camilla
 
Kom på en sak till:

Vad är rimligt att erbjuda i utbyte? Reklambanner på bilen? Annons i lokaltidning där man tackar sponsorerna i slutet av säsongen?

Hur är reglerna nu igen för sponsring på kläder/vojlockar?

/Camilla
 
Det är inte lätt att få en sponsor till en enskild ryttare. Lättare till förening pga skatteregler.
Dessutom är det ännu svårare att få ut pengar än saker ex utrustning. Företag brukar betala föreningen för en annons i ex programmet till en tävling för att de ska kunna få "rena" pengar.
// Linda
 
Jag kan inte heller komma in där, har försökt hela morgonen, men den kanske kommer igång igen snart.
 
Jag skulle satsa på att få bensinen och exempelvis hästens foder sponsrat. Varför inte fråga där du handlar dessa saker? Banner på trailern är nog en bra sak så mycket som vi distansryttare kuskar runt i Sverige så syns den juh. Samtidigt är det ju ett minus för den sponsor som inte vill ha FLER som begär sponsring och därför inte VILL synas (jo, såna finns, kanske särskilt lokala sponsorer som vill göra nåt för ett ekipagen från bygden men inte för alla dådå...).

Andra saker som kan vara bra att bli sponsrad med är väl tex täcken (då trycker man ju sponsorns namn på täcket och vill de inte att andra ska veta att de sponsrar så kan du ju säga att du vunnit täcket... eller nåt?), vojlockar, nytt snyggt distansträns etc... din tävlingslicens och/eller anmälningsavgifter.

Möjligheterna är oändliga. :)

Lycka till önskar fritt spånandes vännen...
 
Det ordnade sig med sponsor!

engcon ab i Strömsund sponsrar och det enda de ville ha som motprestation är att jag bär en massa reklamkläder under tävlingshelgen och klistrar bilen full... :-)

Deras logga är svart och gul och de tyckte att jag väl kunde måla hästen svart och gul för alla andra de sponsrar (motorsport) målar sina fordon i engcon-färger... :D

/Camilla - mycket glad och på god väg mot DM i Sveg!
 
Så sköönt. Du får väl fläta in lite gula & svarta band i manen eller ngt, så blir det lite extra färg ändå.. :idea:
 
Ingen dum idé :) Men är det någon av er som vet hur mycket man får utsmycka sin häst på en ritt? Jag har nog aldrig sett det som aktuellt och därför hoppat över de styckena i TR.

/Camilla
 
Ja, Jemtarna vann över Svegarna genom att Carina vann klassen och Kamilla blev tvåa!

Jenny H. spurtade bra men var utesluten på hälta, tyvärr, så det blev väl inte så spännande som det kunde ha blivit vid hopräkning av tider.

Anna Edin som red som tredje person för Jemtarna fullföljde och det var ju tur eftersom de inte hade någon fjärde ryttare i laget.

/Camilla
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp