Bukefalos 28 år!

spontanresa! Tips?

lillsmurfagirl

Trådstartare
Imorgon bär det av. Jag och pojkvännen utgår från blekinge. Vi tänkte sova på hotell två nätter, (har bil).

MEN vi vet ännu inte vart vi ska :) Något tips på en mysig stad. Något mysigt ställe där det finns lite att se, goda restauranger, mysigt hotell osv. Shopping är ett plus men inte avgörande.

Som ni förstår ska det inte vara jättelångt bort.. några timmars bilfärd funkar.

Så släng in era smultronställen!
Stort tack!
 
Sv: spontanresa! Tips?

Om ni vill shoppa får ni väl ta er en bit, Blekinge ligger ju rätt off. (Jag älskar Blekinge så inget illa menat).

Malmö är en trevlig stad med många bra restauranger och där är också fint att bada, det finns ju t ex Västra Hamnen och Ribersborg.

Skanör/Falsterbo är också underbart med långs stränder med vit mjuk sand och klart vatten. Där finns nog också en del shopping nu på sommaren.

Samma gäller Båstad och där är även fantastisk natur runtomkring.

Annars, Växjö? Vet iofs inte om där är något särskilt att se men det är en allmänt trevlig stad med ok restauranger och bra badställen. Missa i så fall inte cafeet som heter typ PM och vänner, fantastiska bröd och bullar.
 
Sv: spontanresa! Tips?

Imorgon bär det av. Jag och pojkvännen utgår från blekinge. Vi tänkte sova på hotell två nätter, (har bil).

MEN vi vet ännu inte vart vi ska :) Något tips på en mysig stad. Något mysigt ställe där det finns lite att se, goda restauranger, mysigt hotell osv. Shopping är ett plus men inte avgörande.

Som ni förstår ska det inte vara jättelångt bort.. några timmars bilfärd funkar.

Så släng in era smultronställen!
Stort tack!

Ystad, Kivik och Kåseberga, fast det kanske är lite väl mycket folk så här i juli. Många bra B&B, fina hotell och flera top-notch restauranger på Österlen. Shoppingen dock ganska obefintlig om man inte är mer svängd åt loppis/konst/antik/hantverk hållet. Fast man kan kombinera med bad på sandstrand.....
 
Sv: spontanresa! Tips?

Ystad!!

Eller åk till Helsingborg och tura över till Helsingör. Ni har ju Väla utanför Helsingborg, där är gott om shopping.
 
Sv: spontanresa! Tips?

Ta bilen över Öresundsbron och bila upp till Skagen. Sen tar ni färjan Fredrikshamn-Göteborg hem. Eller den till Varberg och sen bila hem igen.

Rätt lagomt. Man hinner se mycket, men man står inte bara still.
 

Liknande trådar

Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: Mineur
·
Samhälle I November nästa år bär det av och planeringen har börjat! Planen är att flyga till Miami, övernatta en natt, sedan bila ner till Key...
Svar
10
· Visningar
834
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 696
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp