Bukefalos 28 år!

sportive high rider - bra eller dålig?

E

empty

jag ska köpa ett par robustare läderstövlar och tittade på mountain horses sortiment. undrar lite om någon av er har erfarenhet av deras läderstövel "Sportive High Rider II"?

vet att de har haft problem med sina dragkedjor och påtalade detta när jag var på granngården igår. men expediten sa att dom numera har en annan typ av dragkedjor och att det inte är några problem längre.

ett utlåtande om stöveln?
 
Jag har den gamla modellen av stöveln och har varit helnöjd med den! :bow:
Min dragkedja har inte pajat än iallafall, men på de nya är det faktiskt en helt annan dragkedja (har varit och jämfört) så förhoppningsvis ska det inte vara något orosmoment längre.

I övrigt så har jag inte ett endaste klagomål att komma med - stöveln är väldesignad för att vara otroligt skön och praktisk - och det är den med råge.

Rekommenderas!
 
Min syster och ett par andra i stallet köpte såna stövlar direkt när dom kom och dragkedjorna pajade. Och jag har hört att dom förbättrat det och en i stallet har också ett par rätt nya såna stövlar som hållt jättebra. Min syster är nöjd med stövlarna förutom det med dragkedjorna.
 
okej, då låter det som något man kan satsa på då! :)
funderar lite hur de är i storlekarna?
jag har väldigt smala vader och vrister, av nån konstig anledning - resten av kroppen är inte direkt pinnlik :D
är de stora eller små i skaften och skostorlekarna?
 
Jag har sådana och är nöjd, inga problem med dragkedjorna (fast nu har jag inte använt de på ett tag).

Jag köpte vida för jag har tjocka vader och de sitter som tja påklistrade.
 
Jag tycker dom är bra, dock är de lite "pösiga"
vis skenbenet, typ vristen...
Dessutom är de ju supersnygga!!
 
Jag har ett par som jag tycker är både bekväma och snygga!
Inte de bästa ridstövlar att gå i men meningen är ju att man ska rida! :smirk:
 
Jag bara älskar mina mountain horse läder stövlar!!
Jag kommer inte ihåg vad modellen hette, typ standrard modellen har jag och de är super sköna, snygga och praktiska!
Jag köpte ett par med smal vidd till mina pinn underben och de var perfekta, lite höga i början i knävecket men det blev bättre med tiden (ganska snabbt).
jag tycker du ska köpa dem!! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Nu på julafton fick jag pengar till ett par ridstövlar i julklapp, fick förslaget Mountain Horse Firenze high rider, men hittade även...
Svar
3
· Visningar
3 198
Senast: Fazeem
·
Utrustning Hej! Någon som äger eller har haft ett par Mountain Horse Richmond High Rider/Caliber stövlar som kan berätta lite om dem? Jag...
Svar
1
· Visningar
1 978
Senast: Faust_86
·
Utrustning Har haft ett antal par M*horse stövlar nu och köpte de senaste strax före jul. Samtliga har dragkedjan gått söder på. Jag hade först den...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 555
Senast: Tornado
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 718
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp