Bukefalos 28 år!

Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Estivuz

Trådstartare
Blir tokig snart, jag är verkligen blond ibland. Har alltid haft de vanliga sprenger och de är ju helt raka, inget höger eller vänster där inte.
Nu har jag gett mig själv ett par bow balance i juklapp att ha på hoppsadeln och flytta de gamla till dressyrsadeln.

Det står L och R på stigbyglarna och så långt är jag med. Men sen då? Spelar det ingen roll hur man vänder dom? Jag tycker bara det ser helkonstig ut, har jag gjort rätt?

Vänster:


Vänster:


Höger:


Stigbyglarna hänger rakt ner från sadeln och man sticker foten utifrån och in.

Liksom är böjarna olika eller spelar det ingen roll, bara jag har L på vänster sida och R på höger sida? Har vridigt och vänt och fattar nada contrada.
:crazy:
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Det kvittar om du vänder dom i stigläderna, dom blir likadana på andra hållet.
Dvs du har gjort rätt, du kan inte göra fel ;)
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Det kvittar om du vänder dom i stigläderna, dom blir likadana på andra hållet.
Dvs du har gjort rätt, du kan inte göra fel ;)

Säker? :D Jag blev helt snurrig! Tror jag vände 3 gånger innan jag bestämde mig för att prova såhär.

//Blondie
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Jodå, Kallebus har alldeles rätt för sig :D


Men alltså, har du öppnat din julklapp redan?!
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Jodå, Kallebus har alldeles rätt för sig :D


Men alltså, har du öppnat din julklapp redan?!

Ja, jag kunde inte hålla mig ;) Ska få en till julklapp lagom till jul - byta ut sadelgjordstropparna till långa sådana på hoppesadeln. ;)
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

De ska sitta så att du "trampar på Sprenger rättvänt". Alltså - när stigbygeln hänger på sadeln ska texten på plattan sitta så att "upp" är inåt sadeln (och mot tårna när den sitter på foten). Jösses - det där var svårare att förklara än vad det är!!!
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Det är bara för syns skull! (iof vill jag ha det så på mina valiga Sprenger) Funktionen blir rätt oavsett om texten är på ena eller andra hållet.
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Kallebus har rätt! Jag provade idag och de kändes helt perfekta trots att jag tyckte jag satt dem fel. Otroligt sköna, märkte faktiskt rejäl skillnad mot de vanliga när det gäller knä/fotled.
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Då får jag kanske skriva upp ett par bow balance på önskelistan om dom är så bra?! :laugh:
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Det är bara för syns skull! (iof vill jag ha det så på mina valiga Sprenger) Funktionen blir rätt oavsett om texten är på ena eller andra hållet.

Hoppla - där ser man. Fick det så förklarat för mig när jag tittade på den modellen. Varför är de då märkta höger och vänster???? TS: Här är en (blond) till då.
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Det är skilnad på höger och vänster, men det finns inget fram och bak på dem. Lite svårt att förklara, men om den ena ser ut som ett S ovanifrån ser den andra ut som ett spegelvänt S. Och ett S ser ju likadant ut oavsett om du ser det uppifrån eller nerifrån (och NU vände du på huvudet för att se skärmen upp-och-ner :D).
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Ha Ha Ha Ha - ja, det gjorde jag faktiskt :) Såg riktigt DUM ut actually. Jag TROR iaf jag fattar principen nu - men det är bakom skrivbordet det. Jag är inte ens säker på hur mina sprenger sitter. De kanske sitter upp-och-ner. Öh.
 
Sv: Sprenger Bow Balance - Hur ska dom sitta?

Eftersom TS redan i trådstarten konstaterade att det fanns höger (R) och vänster (L) så tyckte jag inte att jag behövde snurra till det mer än nödvändigt.
Jag är också blond så jag vet hur svårt det kan vara :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Vad skulle ni välja? Har ni något och säga om dom? Har lite knäproblem, men vet inte om BB's stora platta kommer blii klumpig. UMS...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Fundrar på investera i nya stigbyglar. Funderar på Freejump Pro. Rider i dagsläget i mina ledade Sprenger , har även Sprenge bow...
Svar
7
· Visningar
4 908
Senast: WBanna
·
Utrustning Hej, har någon erfarenhet av stigbyglarna Sprenger bow balance? Jag tyckte dom lät väldigt bra men sen kände jag på dom lite i affären...
Svar
18
· Visningar
11 198
Senast: superstar
·
F
Utrustning Jag har hittat ett par begagnade Sprenger Bow Balance ledade stigbyglar. Var ju egentligen ute efter strl dam från början. Men frågan är...
Svar
12
· Visningar
2 710
Senast: Jossan_92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp