Bukefalos 28 år!

SSHS auktionen 2011

Sv: SSHS auktionen 2011

Mina favoriter är 9. 13. och 16. :D tror oxå Sandro Gold kommer skjuta iväg prismässigt. Ska bli intressant att se!
 
Sv: SSHS auktionen 2011

Jag gillade nr 13 och 14 och Sandro Gold. Fotografen har ju inte precis tagit fram det bästa ur varje häst, med några få undantag, några ser ju ut som om de skulle somna när som helst:crazy:. Vid hoppningen tycker jag att de såg ok. ut utseendemässigt. Och de flesta hoppade väldigt bra.
 
Sv: SSHS auktionen 2011

Absolut! Kan ju säga att de hästarna jag gillade så var det inte extriören som tilltalade mig mest ;)
 
Sv: SSHS auktionen 2011

Jag sätter en slant på 5:an jag också.
Kul att det verkar vara en student som äger hästen, adressen till ägaren går i alla fall till min gamla studentadress, Helsingkrona nation i Lund:laugh:
 
Sv: SSHS auktionen 2011

Jag gillar 1, 5, 9 och 13! Och så måste jag säga 3an också, kanske den fulaste av alla men jisses vilka bakben! Är ganska lik vår egen HipHop - xx i hoppningen :D

Ang Sandro Gold stod det i Ridsport idag att han fått ett tststo dräktig på första försöket i slutet av säsongen, och att det förmodligen var någon infektion som ställde till det i början.

Kommer sitta bänkad och titta, men ska definitivt inte köpa något ;)
 
Sv: SSHS auktionen 2011

Påverkar det er att t.ex 13 kommer in med fel galopp inför varje hopp? vad tycker ni om det eller kvittar det?
 
Sv: SSHS auktionen 2011

Jag tittar på sånt, där var en som hela tiden landade i korsgalopp och sedan bröt av till trav. När det blir på riktigt ska de ju faktiskt hoppa mer än ett hinder åt gången!
 
Sv: SSHS auktionen 2011

precis tänkte nämna dem också då det var flera som bröt av i slängtrav efter hindren.
 
Sv: SSHS auktionen 2011

Fast där tänker jag nästan tvärtom (ang avbrott i landningen)... Tycker att det brukar bero på att de växer eller är lite trötta i kroppen av någon annan anledning. Hoppar de då ändå bra, hur bra hoppar de inte när de är i fas i så fall... Självklart finns undantag, men har de en bra välbalanserad galopp annars, så...
 
Sv: SSHS auktionen 2011

Håller med Bertalotta. En unghäst som växer kommer nån gång ha lite balansproblem som visar sig som det gjort på hästarna ovan. Jag har haft en unghäst som när han var i växtperiod alltid slog om till korsgalopp i hörnet innan hindren vilket gjorde att han hade lite svårare att taxera och ngt svagare språng. Det var väldigt lätt att se eftersom han när det inte var så var helt makalös i sin hoppning och väldigt balanserad.

Så nej, det hade inte oroat mig ett dugg eftersom det är unga hästar!
 
Sv: SSHS auktionen 2011

Min uppfödning. Nr. 14 gick för 355 000!! Kan knappt tro det är sant! Tyvärr var det inte jag som ägde honom, men det känns ändå fantastiskt roligt!:banana:
 

Liknande trådar

Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 683
Senast: Anna
·
Samhälle Inser att jag lever i en bubbla. Märker ärligt talat knappt av att det är lågkonjunktur ens. Visst maten har blivit dyrare men annars...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 885
Senast: JohannaB
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 431
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 836
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp