Bukefalos 28 år!

Stängelsfråga igen!

Polly_Mulle

Trådstartare
Okej, här kommer en stängselfråga till som jag behöver lite hjälp med.
Hästarna ska gå i en hage de aldrig har gått i förut, tyvärr ligger den väldigt nära stora vägen och jag tycker inte att staketet är tillräckligt bra och ska försöka få lite elstaket mot vägen till, men jag har inte råd att köpa elband till två-tre slanor för det är en ganska lång sträcka.

KAN man sätta en tråd med el och få den att gå fram och tillbaka eller är jag helkokt? Att få till en sluten cirkel genom att leda tillbaka elen på sin egen tråd? Ska försöka beskriva jur jag menar...

I>------------<I sådär någonting! Att man leder elen i en trekant tillbaka till sig själv...
Är det överhuvudtaget möjligt?
 
Sv: Stängelsfråga igen!

Vad jag vet så måste inte tråden gå runt. Sätter du en tråd och agrigatet i början på tråden skickar den ut den bara. För har du strömmen på och agrigatet ligger före en grind och du sedan öppnar den så finns det ström fram till grinden men inte efter om du fårstår mig.
Så med andra ord kan du mycket väl göra som du tänkt.
 
Sv: Stängelsfråga igen!

Tack! Jag har hört så mkt olika så jag tänkte att det var bäst att fråga :D
Det räddade min ekomoni den här sommaren...
 
Sv: Stängelsfråga igen!

Ingen annan som vill kommentera idén?

Naturligtvis finns det redan staket men utan el i.
 
Sv: Stängelsfråga igen!

Tackar!

Hur mkt jordspett behöver jag för en sträcka på 4-500 meter? Har ett ganska starkt aggregat och nya 12 mm breda elband.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 897
Senast: SkorpSmulan
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp