Bukefalos 28 år!

Stallhyra!!

Silkisif

Trådstartare
Hoppas denna tråden ligger rätt :p

Jag vill ha ett snabbt svar för hur mycket man kan tänkas ge för uppstallning av två hästar? Egen mat hemmifrån, de morgonfodrar och släpper ut, jag tar in och mockar. Det är nu ett tomt stall med endast 2 stallplatser... Hur mycket kan jag tänkas få betala?

Behöver svar snabbt

//veronika
 
Sv: Stallhyra!!

Helt olika! Är där Paddock eller ridhus i närheten. Spolspilta mm. Vad är dina behov? Var ligger det någonstans.
Jätte svårt men kan vara allt från 500-800 kr upp till 1500 beroende på kvalite mm
 
Sv: Stallhyra!!

det finns inget annat än två boxar, en minisadelkammare och en hade. Väldigt enkelt! Det är vår granne så det är otroligt praktiskt och bra. Har våra på lösdrift utan stall, i alla fall stall utan boxar, vårt är inte färdigbyggt:p
 
Sv: Stallhyra!!

kan tilllägga att det ligger ute på landet och det är en trevlig häst"gubbe" som bor där... Han var f.ö med i OS i hopp -54 tror jag det var:) Han är verkligen jätteduktig och har jobbat med hästar hela livet, har haft ridskola, ridit i kavalleriet osv.
 
Sv: Stallhyra!!

jag står i ett stall med åtta boxar.här hjälper jag till med eftermiddagsfodringar,insläpp,mockning(3-4boxar per dag)och rider även ibland stallägarens hästar. jag betalar i kallhyra 750 kr. det finns tillgång till utomhusridbana en bit ifrån stallet
:)
 
Sv: Stallhyra!!

lite off, men är det tillräckligt länge att för hästen få fodret vid 6 och gå ute mellan 7-21? det är 14 h... är det ok? Jag cyklar nämligen förbi hästarna på väg till bussen och kan släppa ut då, ena hästen behöver nämligen tiden för att äta. Och så vill jag gå och lägga mig vid ca. halv tio-tio. tror ni detta funkar? Jag funkar inte om inte jag sover så här mycket:p
 
Sv: Stallhyra!!

Har de vindskydd? Om du hade tänkt att ha de ute så länge är det bra om de har någonstanns att gå när det blåser, regnar och snöar.
 
Sv: Stallhyra!!

okej. Nej, det har de inte. Ska jag ta in tidigare då? iofs så är stallägaren i princip alltid hemma och ser om de vill in...

Hur länge går dina hästar ute?
 
Sv: Stallhyra!!

Jag och en kompis hyr ett stall där vi gör allting själv: Det är 6 boxar, spolspilta och jätte liten paddock finns. Vi släpper ut hästarna vid 9 och de går ute tills det blir mörkt. Därför blir det ju kortare och kortare eftersom det blir mörkare tidigare nu. På vintern släpps alla ut vid 8 medan våra 5,6 åringar kommer in vid 2 för att få lunch. Medan de yngre hästarna får komma in vid 5 tiden. JAg tycker själv att hästar ska vara ute så mycket så möjligt men eftersom våra 5,6 åringar är klippa och tränas och tävlas regelbundet får de komma in lite tidigare. Rätt skönt att de är inne och torra när man kommer till stallet vid fem.

Tycker det låter lite mycket att ha de ute så länge på vintern som du har tänkt. Har för mig även att man bara får ha dem ute ett vist antal timmar på vintern annars måste de ha någonstanns där de kan gå in och ta skydd för vind och regn. Tror det är 10-12 timmar men är inte alls säker.
 
Sv: Stallhyra!!

men det blir ju bra:D I mitten av vintern kan jag ta in dem vid fyra halv fem, hinner in om och äta efter bussen:D

Utanför Ystad...
 
Sv: Stallhyra!!

Ja det blir nog bra att ta in de då: Vilka raser är det? Vissa raser tål ju mer än andra.
 
Sv: Stallhyra!!

Det är islandshästar, men ena är en redig fryslort och har inte råd att avge ett gramm mer fett då man redan ser revbenen:cry: det är just därför han ska stallas in. Annars har vi en stor hage med 6 andra kompisar.

Det blir min tävlingshäst och fryslorten som står på stall...
 
Sv: Stallhyra!!

Det blir nog bra ska du se. Isläningar kan ju gå ute från 7 till den tiden du kommer hem. De är ju lite tåligare än halvblod:smirk:
 
Sv: Stallhyra!!

INTE denne islänningen må jag säga! där är nog ett halvblod MINST lika tåligt, ett "normalt" är tåligare... :crazy:

Men han är somsagt underviktig, det problemet kämpar vi på med! Han kan gå upp några kilon, o så rider man en gång, och så är de kilona försvunna :( *suck*
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 358
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 376
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 762
Senast: Nepenthe
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 776
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp