Bukefalos 28 år!

Sv: Stallkatt

Borde kanske tillägga att jag har en papillon. Äldre herre. Men säger jag åt honom så lyssnar han bra. Kattungar som varit och nosat på honom, det tyckte han var sådär men gjorde inget. Hans bästa kompis tidigare var en kastrerad hankatt som tyvärr gick bort pga ålder (kom inte ihåg, men han fick nån knöl har jag för mig). Han är van vid kaniner (min går ju lös hemma, skiter och äter i buren).

Detta kanske är en nackdel att jag har honom om jag tar mig an två vanvårdade katter? De kanske känner sig otrygga när han är med mig i stallet? Annars är det ingen annan som har hund hit.
 
Sv: Stallkatt

Man kan säga att det är vanvård att dumpa katter men de katterna förknippar inte människorna med något ont- om inte något har hänt katterna när de levt ute t.ex att någon har kastat sten på dem.
En del katter har träffat hundar och är inte rädd för dem heller.
Katter kan vara så tacksamma över att få mat regelbundet och en varm skyddad plats .
Jag vet inte om det är för långt till Östergötland,
http://9liv.webb.se/
 
Sv: Stallkatt

Hej igen!

Nu har jag en katt här. Tänkt skaffa en till såsmåningom. Men hon har börjat nysa så ofta och ena ögat rinner, lite kletigt. Tänkte på kattsnuva men hon är vaccinerad mot det. Tänker att jag avvaktar lite. Har höjt värmen här nu till 20 grader. Lite jobbigt. Hoppas det går över.
 
Sv: Stallkatt

Verkar må något bättre idag. Energi har hon ju så det bara visslar om det!
Nu sover hon dock här bredvid mig :). Och snarkar! Brukar katter göra det? Eller inte snarkar jättehögt men ändå.
 
Sv: Stallkatt

De kan absolut snarka. Min gammelkatt snarkade så pass att mamma trodde att det var jag som låg och sov när han satte igång.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Skulle behöva ha någon eller några katter i stallet. Just nu är det ingen där och min egen (german Rex) är lite för fin i kanten så är...
Svar
10
· Visningar
1 135
Övr. Katt Jag funderar på det här med katt, jag har aldrig haft någon själv och jag är lite tveksam till att ha katt. (Uppväxt i bostadsområde där...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 866
Övr. Katt Hej på er bukefolk! Jag och sambon har precis köpt hus på landet och vi börjar flytta imorgon :). Vi har bestämt oss för att skaffa...
Svar
4
· Visningar
1 381
Senast: Ruben
·
M
Övr. Katt Har tagit emot en vuxen honkatt på snart två år. Jättemysig och social snäll katt. Hon är dock van att vara inne (inne och ute i...
2
Svar
23
· Visningar
2 944
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp