Stallvärd skyldig att skaffa ny plats?

Satt i morse och tänkte på det här och jämförde lite med arbetsmarknaden som ändå är starkt reglerad fackmässigt.

Om man blir avskedad efter ett antal turer där man misskött jobbet har ju inte arbetsgivaren alls någon skyldighet alls att skaffa vederbörande nytt jobb och lämnar inte positiv referens till nästa arbetsgivare (vilket en ung person trodde när hon refererade till oss efter att hon avskedats p.g.a att hon misskött jobbet enormt).

Om man nu blir uppsagd p.g.a arbetsbrist eller annat så kan arbetsgivaren, genom facket, ge arbetssökningshjälp men då är man inte aktiv som arbetsgivare utan facket hjälper till med den saken.

När det nu gäller stallplast finns det ju ingen sådan reglering alls. Så, de måste väl vackert skaffa stallplats själva.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Andromedae
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 654
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 476
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp