Bukefalos 28 år!

Steg för steg "manual" online till Canon eos 1000d??

JessicaM

Trådstartare
Jag har fått min första systemkamera! :D
Jag läser instruktionsboken som ska vara sååå bra, men jag kliar mig i hövve ändå!!! :eek:

Tänkte om någon vet om det finns en utförligare steg för steg (ta kort) "manual" på nätet?

Några tips?

Har beställt boken "Bättre bilder med Canon eos kameror". Men jag är just nu i systemkamera fasen "Hur tar jag kort??????" hahaha
 
Sv: Steg för steg "manual" online till Canon eos 1000d??

Nu fotar jag inte med Canon utan med Nikon men jag fotade först på Auto bara för att känna av, sen vred och skruvade på olika inställningar tills det helt plötsligt BLEV en godkänd bild, sen utgick jag från hur jag gjorde..

Enda jag har läst är typ att jag har googlat på olika grejer typ "Fota månen" eller liknande och så lite ur lilla start häftet, hela manualen försökte jag mig på men då snurrar det bara ännu mer i huvudet! Nu börjar jag få lite kläm på hur man ska göra och då har jag mestadels bara lekt själv så mitt stora tips är att läsa på t.ex. fotosidan och googla om tips för olika motiv, gillar även Digital Fotografi böckerna, fick första delen i julklapp och satt och läste hela kvällen och sen sitta och leka på egen hand för tillslut klickar det :D
 
Sv: Steg för steg "manual" online till Canon eos 1000d??

Ahh den boken har jag sett :) Tack för tipset
 
Sv: Steg för steg "manual" online till Canon eos 1000d??

Här är en text (med bilder) om kamerans funktion. Jag tycker den är riktigt bra att börja med för att få lite koll på vad en kamera egentligen är ;) http://www.fotosidan.se/cldoc/3485.htm

Sedan är det bara att testa sig fram. Kameran tar en bild om den är igång och du trycker på avtryckaren. När det gäller inställningar och vilka vinklar som är snyggast att fota ur så är det bara att testa, testa, testa.
 

Liknande trådar

T
IT & mobiler Jag känner mig litegrann som Alice i underlandet, dvs helt vilse. Jag har inga fotograferingskunskaper överhuvudtaget men har nu blivit...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Fanzia
·
IT & mobiler Hehe... jag har lånat min brors systemkamera.... och så minns jag tydligt hur jag läst i tidigare trådar om systemkameror att man just...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 900
Senast: Irenes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp