Bukefalos 28 år!

Stigbyglar - Equipe Floater

windloop

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett par nya stigbyglar. I dagsläget kör jag med sprengers BB som funkat super för mina dåliga knän. Men jag upplever att jag trampar fram foten lite väl och att jag inte riktigt får stöd när hindren blir högre pga att de är ledade. Skulle också önska en bredare fotplatta för att få mer stabilitet. Har tidigare haft ett par soft up (den gamla modellen) som jag fick ont i knäna av samt att jag tyckte de var kass kvalité för pengarna.

Är därför lite inne på ett par equipe floater då de känns som om fjädringen kan funka bra med knäna. Men har absolut noll koll på dessa. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Eller kan rekommendera andra stigbyglar?
 

Liknande trådar

Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 702
Senast: tuaphua
·
Utrustning Har ett par softup nu o de har bedare platta än standrard stigbyglar men jag skulle önska bredare än så. Försöker börja rida igen efter...
Svar
11
· Visningar
1 596
Senast: Elektron
·
E
Utrustning Det är dödsjobbigt! Jag kan inte rida i vanliga stigbyglar utan att få ont, måste ha rejält stöd under hela foten annars får jag ont som...
2
Svar
20
· Visningar
3 580
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp