Bukefalos 28 år!

Stigbyglar med breeeda plattor

Bison

Trådstartare
Har ett par softup nu o de har bedare platta än standrard stigbyglar men jag skulle önska bredare än så.
Försöker börja rida igen efter bruten fotled nummer II o jag vill gärna ha foten långt in i stigbygeln för att undvika att böja leden för mycket. Bredare plattor skulle kännas mer bekvämt o ge mer stabilitet.
Sprengers bow balance har jag kikat på med tycker inte de är mycket bredare än de jag har.
 
Sv: Stigbyglar med breeeda plattor

Korgstigbyglar kanske? Inte så vackra kanske, men det stod inget om att de inte fick vara fula i ditt inlägg.;)
 
Sv: Stigbyglar med breeeda plattor

Jag är osäker på om jag kommer få in foten tillräckligt långt. Jag behöver ha den mitt under foten för att det ska fungera.
 
Sv: Stigbyglar med breeeda plattor

Kan isåfall rekommendera hööks compositstigbyglar med sviktande bred platta.
 
Sv: Stigbyglar med breeeda plattor

Jag gillar mina Compositi. Har köpt på Börjes för att slippa klistermärket på utsidan :p
 
Sv: Stigbyglar med breeeda plattor

Kika på EZ ride stigbyglar. Distansstigbyglar med eller utan korg.
// Linda
 
Sv: Stigbyglar med breeeda plattor

Tack för svar, ska kolla runt lite på de ni tipsat om :)

Soft up blir det inte igen, fastnade i mina, därav bruten fot...
 
Sv: Stigbyglar med breeeda plattor

Åkte av på högersidan o vänsterfoten var kvar i stigbygeln, den släppte när jag dunsade i backen som tur var, men hann vrida av fotled + tvåp ledband innan det.
Jag har det ju inte på film så jag vet ju inte exakt hur det gick till. Galopperade när hästen tvärnitade o kastade sig runt, tror att foten åkte rätt långt in i stigbygeln o därför fastnade när jag åkte över på andra sidan. Svårt att förklara o samtidigt vet jag ju inte hur det hade blivit med andra stigbyglar, kanske hade fastnat helt o blivit släpad efter....
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är på jakt efter ett par nya stigbyglar. I dagsläget kör jag med sprengers BB som funkat super för mina dåliga knän. Men jag...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: windloop
·
Western Skulle vilja ha western stigbyglar som har som de engelska stigbyglarna en anti glid platta typ. Så man får bättre fotfäste.. Någon...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 555
Senast: JessicaM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp