Stigbyglar

lwt03001

Trådstartare
Har köpt en hoppsadel och måste införskaffa nya stigbyglar. Till dressyrsadeln har jag Sprenger Bow Balance som jag är jättenöjd med. Jag har tittat på Freejump soft up Pro men tycker att priset är högt. Är de värda sitt pris? Jag vill ha några som är skonsamma mot knän och som har lite säkerhetstänk. Vad kan ni rekommendera?
 
Hade också satsat på Bow Balance. Och dessa är ju dessutom lite "mjuka" i sidorna så att fötterna inte sitter riktigt lika fast som i traditionella heller. Inte så mycket säkerhetstänk, men ändå liksom ett litet snäpp mer än traditionella tycker jag.
 
Jag har sprengers bow balance till hoppsadeln just nu pga skonsammare mot mina knän, funderar på att skaffa ett par Freejump när ekonomin tillåter. :)
 
Jag har sprenger Bow balance på hoppsadeln och sprenger system 4 med öglan 90 grader vriden, så att stigbygeln hänger rakt, till Dressyr. Jag älskar båda sorterna. Freejump är uppenbarligen bra med tanke på populariteten men jag kan inte tänka mig att de är värda sitt pris.
 
Har Freejump eftersom jag ville ha ett par stigbyglar som kändes säkra när jag började rida in min unghäst, tidigare körde jag med Sprengers Bow Balance. Jag är jättenöjd med mina Freejump och använder dem nu till både hopp- och dressyrsadeln. De är enkla att ta av så det går snabbt att flytta från den ena sadeln till den andra. Tycker foten blir betydligt stabilare än med andra stigbyglar och sannolikheten att fastna i dem vid en avtrillning känns väldigt liten. Supernöjd helt enkelt! Tycker man de är lite för dyra finns det ju begagnat att få tag på till ett bättre pris.
 

Liknande trådar

Utrustning Ska prova ut nya sadlar i vår till nyaste hästen och funderar på att köpa ett par nya stigbyglar också, har sedan tidigare springer...
Svar
4
· Visningar
1 341
Utrustning Hej på er! Snart är det dags för SIHS och på inköpslistan står ett par nya stigbyglar till dressyren. Vilka stigbyglar har ni, och vad...
Svar
10
· Visningar
2 141
Senast: Magnum
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett par nya stigbyglar. I dagsläget kör jag med sprengers BB som funkat super för mina dåliga knän. Men jag...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: windloop
·
Dressyr Hej dressyrfolket Undrade om ni kunde hjälpa mig med en liten fråga. Det är så att jag kollat i TR men inte hittat svaret på min fråga...
Svar
6
· Visningar
6 559
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp