sto familjer

S

ScissorHands

finns trådar om det, men jag har ingen anning om vad det begräppet inebär. Någon som orkar förkara det för mig?
 
Jag skriver kortversionen. ;)

En stofamilj bildas genom stona och deras stoföl som i sin tur får stoföl.
Dvs familjen är baserad på mor, mormor, mormors mor, mormors mormor och så vidare ner till stoet som kom först (stofamiljens urmor).
En hingst eller valack kan tillhöra en stofamilj, men aldrig föra familjen vidare!
Man kan säga att stofamiljen är stonas motsvarighet till hingstarnas hingstlinje (du vet: far, farfar, farfars far osv).
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 285
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Görel
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 466
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp