Stockholm Hundmässa

Fisherling

Trådstartare
Stora Stockholm närmar sig med stormsteg! Är det några bukemänniskor som ska dit?

Jag och Tinja kommer vara där. Vi kanske till och med ska stå i rasmontern! Vet inte om det blir så, men kanske! :D Annars så kommer vi vara där ändå på söndagen hela dagen. Ska shoppa lite och hänga i allmänhet, och kolla på agilityn.
 
Jag kommer att vara där på lördagen, eventuellt även söndagen. Dock utan hundar, då jag inte vill släpa med dem i onödan. På lördagen kommer jag nog spendera större delen av tiden vid sheltieringen :)
 
Ska dit på söndagen. Ska träffa en uppfödare som har avelstankar som stämmer överens med mina tankar och som fått tre bra kullar hittills (av tre ;)). Har bara hört och läst gott om deras uppfödningar.
Ska väl ev shoppa lite till labben också :D.
 
Jag vill, jag vill, jag vill och är så butter över att jag inte anmält :D Trodde jag hade valp då och ingen valpvakt, så jag anmälde inte.....:meh:
Mini skulle ju inte ställt oavsett, men hade kunnat vara monterhund - men men. Nästa år så....:D
 
Vi har bokat ett icke avbokningsmöjligt rum på hotell som vi nu inte kommer få användning för. :D
 
Planen var så, men två sittande långresor på så kort tid funkar inte med min rygg, så jag hoppar det i år, men nästa år lär jag åka ner med Bonny om hon inte växt sig apful.
 
Någon som har tagit med sig sin hund till mässan utan att hunden deltagit i utställning eller annat moment? Funkade det bra? Positiva/negativa erfarenheter från det?
 
Någon som har tagit med sig sin hund till mässan utan att hunden deltagit i utställning eller annat moment? Funkade det bra? Positiva/negativa erfarenheter från det?
Jag och Tinja har alltid gått på mässan tillsammans (alltså två gånger, blir tredje nu i helgen :p). Jag tycker det fungerar bra! Tinja är ju väldigt chill så hon hänger på och älskar att det finns en massa människor med godis överallt :d Inga problem med några utfall från andra hundar utom några yorkies i en vagn en gång. Annars går det väldigt smidigt. Hon struntar ju i de andra hundarna. Då är det mer intressant att försöka smaka på lite leksaker i hundhöjd :angel:
 
Skulle åkt dit och startat agria freestyle cup men jag min nöt inser när jag ska fylla i anmälan i Linköping att jag inte var medlem i ungdomsklubb :banghead: Så där stod jag på prispallen, bitter :p
 
Någon som har tagit med sig sin hund till mässan utan att hunden deltagit i utställning eller annat moment? Funkade det bra? Positiva/negativa erfarenheter från det?
Har inte haft med någon hund dit men vill bara påpeka för övrigt att det är ofantligt mycket människor som är där och alla ska åt olika håll. Fast det kanske bara är så det upplevs för mig, är ju så kul annars att titta på alla fina hundar så det gör ingenting. :love:

Jag ska dit för min årliga överdos av hundar. :heart
 
Jag ska antagligen dit. Peppa i sagikmontern, gärna se lite agility och se om jag hittar inspo på mässan.

Vet inte än om jag åker med hela familjen eller bara med bebisen, det är ju ändå en del kul för en treåring.
 
Någon som har tagit med sig sin hund till mässan utan att hunden deltagit i utställning eller annat moment? Funkade det bra? Positiva/negativa erfarenheter från det?
Det kan vara kö in med hund. Glöm inte vaccinationsintyget.

Vi var där ifjol. Även lite försiktige Pysslingen tyckte att det var spännande. Mycket folk och hundar. Folk som delade ut godis! Många fler än "normalt" ville klappa och prata.
 
Jag och Tinja har alltid gått på mässan tillsammans (alltså två gånger, blir tredje nu i helgen :p). Jag tycker det fungerar bra! Tinja är ju väldigt chill så hon hänger på och älskar att det finns en massa människor med godis överallt :d Inga problem med några utfall från andra hundar utom några yorkies i en vagn en gång. Annars går det väldigt smidigt. Hon struntar ju i de andra hundarna. Då är det mer intressant att försöka smaka på lite leksaker i hundhöjd :angel:

Har inte haft med någon hund dit men vill bara påpeka för övrigt att det är ofantligt mycket människor som är där och alla ska åt olika håll. Fast det kanske bara är så det upplevs för mig, är ju så kul annars att titta på alla fina hundar så det gör ingenting. :love:

Jag ska dit för min årliga överdos av hundar. :heart

Det kan vara kö in med hund. Glöm inte vaccinationsintyget.

Vi var där ifjol. Även lite försiktige Pysslingen tyckte att det var spännande. Mycket folk och hundar. Folk som delade ut godis! Många fler än "normalt" ville klappa och prata.

Tack för svar! Förstår absolut att det är mkt folk men Ascot har inga problem med vare sig det eller hundar. Hehe godis kommer han uppskatta så hungrig som han är just nu. Jag kommer vara borta på eftermiddagen och kvällen och vill inte att han ska var hos hundvakten hela dagen så tror han får följa med.
@BornAgain - tack för att du nämnde att det kan vara kö, då ska vi nog försöka vara där lite tidigare än vad jag hade tänkt.
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 055
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Jag sitter och kollar var jag kan få tag i växter till min skogsträdgård. Det finns ställen lite här och där. Den stora haken är att man...
Svar
13
· Visningar
862
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp