Bukefalos 28 år!

Större eller mindre förändring i menyn m.m.

Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.
 
Känns som att jag är den enda som gillade att Hem&hobby låg på Allmänt. :D Jag tycker det annars ser bra ut nu. Har lätt att hitta till de forum jag använder. Ett plus att Katt fick ett eget forum.
 
Vad bra för dig då,fast det kanske är lättare när man bara tillbringat 2 mån på Buke.
Eller du kanske bara är ute efter att skaffa dig + poäng? Eller brun tunga?!

Vad exakt menar du med brun tunga? Att @Sonnenschein är nazist?

Jag har hängt här i över 15 år och har inte haft några bekymmer att hitta under de senaste dagarnas förändringar.
Tycker ofta det känns motigt med förändringar i början men sen vänjer nan sig och tänker inte ens på det.
 
Vad exakt menar du med brun tunga? Att @Sonnenschein är nazist?

Jag har hängt här i över 15 år och har inte haft några bekymmer att hitta under de senaste dagarnas förändringar.
Tycker ofta det känns motigt med förändringar i början men sen vänjer nan sig och tänker inte ens på det.
Brun tunga brukar avse att någon slickar någon där bak, inte vilka politiska åsikter den har.
 
Jag antar att han tycker du hanterade det bra? Du kan ju anmäla det om du vill, alternativt har @dobbis redan fått en varning men inlägget får ligga kvar.
tycker att varningar borde vara publika så man vet var gränsen går eller att moderatorerna skriver till en direkt att något påhopp mot en blir varnat. om användaren fått en varning så vore det väl ett gott skick att man får en ursäkt om det gått över gränsen.
 
tycker att varningar borde vara publika så man vet var gränsen går eller att moderatorerna skriver till en direkt att något påhopp mot en blir varnat. om användaren fått en varning så vore det väl ett gott skick att man får en ursäkt om det gått över gränsen.
Precis som skrivits gillade jag ditt inlägg för att jag tyckte du hanterade det bra och för att du skulle se att jag tittat på det hela. Vi brukar inte berätta när vi varnar, men i detta fall var det en klar varning.
Anledningen till att jag lät inlägget stå kvar var att jag ansåg det vara mer straff för @dobbis att det står kvar då det visar på riktigt dåligt beteende. Vill du verkligen ha bort det kan du väl kontakta mig, då den här tråden inte är rätt plats för detta egentligen.
 
Precis som skrivits gillade jag ditt inlägg för att jag tyckte du hanterade det bra och för att du skulle se att jag tittat på det hela. Vi brukar inte berätta när vi varnar, men i detta fall var det en klar varning.
Anledningen till att jag lät inlägget stå kvar var att jag ansåg det vara mer straff för @dobbis att det står kvar då det visar på riktigt dåligt beteende. Vill du verkligen ha bort det kan du väl kontakta mig, då den här tråden inte är rätt plats för detta egentligen.
Då vet jag. Blir inte klok på hur det fungerar här ibland. Då får jag hoppas att @dobbis hoppar ner från hästen och ger mig en välbehövlig ursäkt istället. Tack för svar.
 
Jag tycker du kan skippa "Deltagit i", antingen har jag trådarna under bevakning eller så är jag inte intresserad av att följa dem.
Var är den funktionen? (Om den finns kvar?)
Jag har aldrig fått in nån vana av "bevaka" så jag kan absolut se en poäng med funktionen.

Inser ju att det är sånt som gör det svårt för @Gunnar också. Finns tusen olika sätt i hur man använder forumet.
 
Var är den funktionen? (Om den finns kvar?)
Jag har aldrig fått in nån vana av "bevaka" så jag kan absolut se en poäng med funktionen.

Inser ju att det är sånt som gör det svårt för @Gunnar också. Finns tusen olika sätt i hur man använder forumet.
Om du klickar på nytt så kommer det upp under Senaste nytt, strax ovanför alla trådar. Där finns Bevaka och Deltagit i.
 
Jag har lagt lite info/indelning/länkar i prefix-rutan. Blev det bättre?

Det finns en ny tråd där jag försökt ta upp prefix-ändringar som kom upp här tidigare. Jag vill gärna att ni svarar i den.

Jag har under dagen tittat på en lösning för menyn som jag anser är bättre än de jag redan provat. Vi får se om jag testar den under morgondagen :)
 
Senast ändrad:
Fortfarande ligger dagbok under Hem&Hobby. I mitt tycke helt malplacerat. Dagbok borde kunna ligga under egen avdelning.

Det blir inte bra med blogginlägg bland diskussioner. Det är två helt separata saker. Dagbok är dagbok och diskussion är diskussion.

Håller med!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 471
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 501
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp