Bukefalos 28 år!

Större eller mindre förändring i menyn m.m.

Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.
 
Sådärja, det gör det ju! Men ja, scrolla är nästan ännu besvärligare. 😅
Men va?! Har man läst fyra sidor eller fler måste man ju klicka bakåt som en tok.

Om jag börjar scrollauppåt dycker det upp en liten grön pil nere till höger om jag klickar på den så hamnar jag direkt längst upp . Beroende på ditt tangentbord så kanske har en knapp som gör att du hamnar längst upp på sidan med.
 
Om jag börjar scrollauppåt dycker det upp en liten grön pil nere till höger om jag klickar på den så hamnar jag direkt längst upp . Beroende på ditt tangentbord så kanske har en knapp som gör att du hamnar längst upp på sidan med.

Ännu en pryl som jag inte hade upptäckt! :D Oavsett hur man gör blir det ju ett extra moment dock, men jag antar att jag kan leva med det. Någonting nytt att vänja sig vid bara.
 
Ännu en pryl som jag inte hade upptäckt! :D Oavsett hur man gör blir det ju ett extra moment dock, men jag antar att jag kan leva med det. Någonting nytt att vänja sig vid bara.

Jag hadde å andra sidan inte upptäckt att det fanns något smartare vis, eller möjligtvis glömt bort det.

Ja den ända nackdelen jag gennerellt ser med menyerna just nu är att det är något omständigt att ta sig runt, men för mig handlarn det nog mest om vana jag tycker nästan jämt det är jobbigt när buke ändrar sig innan jag har vant mig.
 
Det känns för mig jätterörigt att så många olika ämnen ska falla under samma häst-forum. Det känns ju som det var enklare förut med fler underforum i gardin-menyn.
Jag fattar inte alls anledningen till den här förändringen.
 
Nu var de mindre känsliga att trycka på för att få ned drop down listan, dvs större chans att man inte råkar klicka sig till ny sida.
Plus att underforumen på samma delforum behålls på den vita raden, som @Sel påpekat om att man kan behöva klicka två gånger att backa annars, nu är det bara en gång.
Ja @Gunnar jag måste säga att detta känns bättre. Och ändå inte plottrigt i raden heller.
Det ser bra ut såhär! :up:

(Jag är medveten om att det ser likadant ut som det var förut, jag ville bara rada upp fördelarna med detta i jämförelse med testversionen ikväll och ge feedback.)
 
Jag hade hoppats att det hade gått att lösa i den tidigare meny-varianten, att man fick upp länkarna till de forum som finns i den kategori man är inne i.

Det är en ganska automatisk meny med mängder med inställningar men det verkade helt omöjligt att få till det som jag ville. Så jag valde att lösa det på detta sätt.

Inte riktigt som jag hade tänkt mig men förhoppningsvis bättre fungerande tills jag möjligen hinner testa en annan lösning i lugn och ro.

Det som ställde till det var att jag provade en otestad variant på lösning eftersom det kom så många klagomål på den första planerade och testade lösningen.

Det finns mer att fixa med men det får vänta till imorgon.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det ser bättre ut nu. Men du en fråga bara....

Under Hästfolk finns bara Hästnyheter. Kan den inte heta Hästnyheter rakt av då?
 
Det ser bättre ut nu. Men du en fråga bara....

Under Hästfolk finns bara Hästnyheter. Kan den inte heta Hästnyheter rakt av då?
Jag är ganska säker på att du har fel angående Hästfolk. Men jag flyttar undan Hästnyheter snart.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 471
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 501
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp