Bukefalos 28 år!

Stora travare

via

Trådstartare
Vet ni någon travare som varit rejält stor, (170 och däromkring) och ändå framgångsrik?
Jag behöver lite peppning, då vi har en åring som är stor som ett hus...
 
Sv: Stora travare

via skrev:
Vet ni någon travare som varit rejält stor, (170 och däromkring) och ändå framgångsrik?
Jag behöver lite peppning, då vi har en åring som är stor som ett hus...

Svårt att hålla ihop sånna... Men Ferarri Broline är stor, men trasig nu som sagt.. men har tjänat fint endå... Kommer förhoppningsvis åter till sommaren/hösten nästa år!
 
Sv: Stora travare

Hur stor är han?
(Att det är svårare att få dem att hålla vet jag, det är därför jag behöver peppning...)
 
Sv: Stora travare

Moni Maker var väl 1.72 om jag inte minns helt galet..
 
Sv: Stora travare

Sorry, vi har haft ett par riktigt stora, de blev sena och var svåra att få att hålla ihop, 2 st. var 172 cm och den sista 174 cm... Fast två av dem kom till start även om de inte var några stjärnor och den tredje var det inte storleken utan ett fransyskt framben som satte stopp för.

Inte mycket till peppning. :( Men de hade nog bara dålig tränare... ;)

/// ghost
 
Sv: Stora travare

Troy More är en annan stor häst.ca 172-73 i mkh och hann väl springa in nånstans mellan 320-350000 innan han pensionerades.
Visst ingen superstjärna,men har ändock tävlat och dragit in penagar.

(min fd ridtravare)
 
Sv: Stora travare

via skrev:
Hur stor är han?
(Att det är svårare att få dem att hålla vet jag, det är därför jag behöver peppning...)

Han var väl runt 168 men upplevdes STÖRRE sen var han rätt "tung".

Ett råd som jag fick av en veterinär var att se upp att göda dom... håll preciis på gränsen... Hade då själv ett spjälstaket på 172 MEN han fick MASSA mat.. men veterinären sa att jag skulle vara glad för det då den löper mindre risk att gå sönder när den inte e så tung!
 
Sv: Stora travare

Är inte Luddes Hövding Lavec stor?
 
Sv: Stora travare

Vårat ena varmblod är 1,68 o är x-bent samt ena hasen är vinklad,hänger lite i framknäna, stor i kroppen,har fransman som morfar. Har varit väldigt hållbar o tjänat ca 800 000 kr.
Har haft en naprapat som har tittat på han var 6-8 vecka,sen han var 2 år o det är nog en del av hållbarheten tror jag.
 
Sv: Stora travare

titan w.f. är skitstor! och han är allt annat än dålig. har sprungit in över 1 miljon
 
Sv: Stora travare

Abracadabra skrev:
Är inte Luddes Hövding Lavec stor?

Jo, Kommer ihåg att hans skötare tyckte att han var stor, men jag hann inte kolla så noga för vi hade flera hästar till start den dagen. Men jag kan inte tänka mig att han är över 1,70.
 
Sv: Stora travare

Tack alla (utom Ghost....:rofl: ) Nu känns det lite bättre.:)
 
Sv: Stora travare

ja men han kändes inte så stor. (ima boy)
 
Sv: Stora travare

Nja han var ju så snäll. Han har säkert verkat större om han varit hingst. Hur känner du honom ??
 
Sv: Stora travare

han har ju stått hos jesper r nilsson så därför känner jag till han:)
 
Sv: Stora travare

Kommer du ihåg Flambeau des Pins, en fransman som var här för ett par år sedan? Han var jättestor, måste varit klart över 1,70.

Det finns många höga som fungerar jättebra, bara de inte är för tunga i kroppen...:)
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
411
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har noterat att gamla gårdar ofta ligger rätt tätt. Åtminstone där jag håller till. Husen ser ut att vara 1800-tal i grunden, men...
Svar
6
· Visningar
435
Senast: MissFideli
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
419
Senast: Nevermind
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp