storhäst eller d-ponny ?

Annie__

Trådstartare
hej,jo det är såhär att jag är tyvärr förstor för min c-ponny.Är ca 165 cm lång och 14 år och smal. Och jag har ju alltid tänkt en d-ponny men alla har sagt åh,ska inte du ha storhäst ? så nu har jag börjat fundera på storhäst.Vad tkr ni ,storhäst eller d-ponny?
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

Det beror ju på vad du vill göra. Ska du tävla dina sista år som ponny ryttare ska du ju defenetivt ha en ponny.
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

kommer du inte växa mer tkr jag ponny. Eftersom du är så pass ung är de nog roligare för dig att rida ponny. :)
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

Kolla på både D-ponnysar och storhästar och ta ngn du gillar.
En liten storhäst brukar det vara bättre pris på än en stor D-ponny. Om du nu inte vill tävla ponnyklasser förstås............
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

ja, asså jag vill ju tävla minst LA men sen så vet jag ju inte,jag tror jag kommer bli ca 1,70 och då slipper man ju sälja en storhäst på flera år.
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

jag tror att jag blir knappt 1,70 så det är ju kanske lite stor även för en maxad d..:)
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

ja,jag har ju prova några d-ponnyer men det är inte förrens nu som det slog mig att jag kanske ska ha storhäst..och storhäst är ju billigare än d-ponny:P
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

Tycker du ska köpa en d-ponny, så mycket roligare att rida ponny och ponny åren tycker jag är viktiga.

Vill du tävla så tävla dina ponny år och köp en stor häst när du e 18 ist.
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

Det är ju roligast i ponny perjoden, tycker att du ska rida ponny tills du inte kan de mer.
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

vi rider på små våra quarter hästar (ponnyer)e 140-150 nånstans . Jag e 1,66 o min sambo ca1,75. Känns inte alls för små perfekt storlek. Jag giller mindre hästar,vill inte ha pall för o komma upp. Ska kunna ta mig på utan problems. D ska va don efter person:rofl:
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

Om du vill tävla så är det ju inte så roligt för dig att inte kunna tävla med andra som är i din ålder. Köp en d-ponny!
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

Jag tycker du ska satsa på en d-ponny, ponnyåren kommer inte tillbaka sen när du fyller 18, sen kan du tävla storhäst hela livet.
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

Personligen hade jag köpt häst om jag var i din situation. Är du 14 år så har du bara 4 år kvar på ponny om det är tävling du vill satsa på. Fast sedan är väl jag en sådan som aldrig hade mina ponnytävlingsår (jag gick över till häst när jag var 13-14 år och har inte gått tillbaka) och har inte ångrat mig för en sekund. Jag köpte min häst för att behålla den, i och för sig var jag redan över 18 då, men hade gjort samma val om jag varit 14 år.

Men det är upp till dig vad du känner att du vill göra. Åk och titta på de hästar/ponnyer som du tror du kommer trivas med och passar ditt syfte. För i slutändan är det ju ändå individen som spelar någon roll, eller hur?

Lycka till!
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

Jag skulle köpt en maffig d-ponny. Jag är 168 på min som är ganska maffig och hon bär upp mig jättebra! Du kan ju rida storhäst hela livet sen :p
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

mm:) jag ska prova några storhästar i helgen(inte salu hästar) och se hur det känns=)
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

Men du låter inte för stor för en c-ponny.

Vill du träna hoppning borde du nog ha en stor häst, det är roligare att slippa sälja hästen efter bara något år.
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

Det är ju en jättebra början att känna in hur det känns! Hoppas det går bra för dig :)
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

Stor d-ponny eller liten stor häst, vilket som tror jag funkar för dig. Du har rätt många tävlingsår kvar på ponny och om du bara tävlar på kul kan du ju även tävla bland de stora hästarna efter du fyllt 18 antar jag. Vill du satsa ordentligt kan en juniorhäst vara något. Varför inte en övervuxen ponnyras. Då kan du få ponnybuset samtidigt som du kan tävla med stora utan förbehåll :) För ponny är stenkul att rida tycker även jag som snart fyller 40 :)
 
Sv: storhäst eller d-ponny ?

jag kan ju säga nu att jag har bestämt mig dör storhäst:) provade i helgen för att se hur dt kändes,och visst,det var mkt mer krävande en ponny tkr jag men roligare:) haha,sen fick jag ju rida en som gått falserbo grand prix i hoppning oxå,så det gjorde ju inte saken värre^^
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: hhere
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 644
Senast: Johannna1
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: warg
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 144
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp