Bukefalos 28 år!

Storlek M,vad motsvarar det? (Albion)

N

Nordstjernan

Jag håller på att sälja min Albion Style stl MM, vilket lär motsvara bomvidd 30. Är det någon som känner till vad "M" motsvarar? Är den bredare eller smalare?
Vore jättetacksam för svar! :)
 
Jag tror att M är smalare än MM. På Albions hemsida kan man se olika storlekar, och de är rangordnade N, NM, M, MM, MW, W...
Men tänk på att strl 30 på ett märke kan skilja sig mot ett annat märke, bomvidderna kan skilja sig ganska bra.

// :bump:
 
Du skulle kunna skriva i annonsen normalbom (MM) albion är rätt bra för dom är lite större i stl. Ja om jag jämför med dom olika märkena jag har erfarenhet av.

Lycka till !
 
M kommer inte före MM
Har just varit ute på albions sida och kollat och dom har tre stycken olika benämningar på sina sadlar och det är dessa.
N NM M MW W
TB: N NM M
WB: MM MW W
Jag frågade på granngården förra veckan just för att jag själv ville veta skillnade mellan M och MM och hon sa där att det inte skillde något mellan dom i vidd.
 
Glömde säga att en M enligt stall Eldhestra är 85 grader och en stübben med bom 31 är också 85 grader.
 
Ok, jag antog att den var större.. :o men det kanske den inte är. Vad jag vet så är N=narrow, NM=narrow-medium, M=medium men MM vet jag faktiskt inte säkert vad det betyder, MW=mediumwide W=wide. Så det kanske är ungefär samma storlek på M och MM men det skiljer sig på TB och WB, vad det nu är.. :confused:
 
MM betyder Medium-Medium... Alltså är det "normal" bom. Albion Style finns inte i bara M, utan det heter MM på den modellen av sadel.

NM är alltså smal mot normal, MW är normal mot bred.

/Lizzie också ägare av en Albion Style med MM-bom :)
 
Jo, de var det. :) Synd att den inte passade! Har du hittat någon annan?
 
Håller med, men det är väl för att man ska förstå vad som är skillnaden med NM och MW (Narrov-Medium och Medium-Wide). Albion Style har ju 5 storlekar på sina bommar. Jag provade först en NM till min pålla, men den var liiiiite för smal, och eftersom hon var unghäst så visste jag ju att hon skulle bredda sig. Så jag köpte en MM och har haft padd så länge, nu har hon lagt på sig och växt lite (hon är 6 år nu), så nästa vecka kommer sadelutprovaren för att kolla sadeln. Den ska nu stoppas om så att den passar bra utan padd.
 
Jo, de var det. :) Synd att den inte passade! Har du hittat någon annan?

Tänk vad världen är lite ibland! ;) :cool:

Synd att den inte passade för den såg nämligen dunderskön ut! :love:
Vi letade och letade och tog till slut ut en från hästens hus som gjorde en mankmall och vi har beställt en ny kieffer sadel som kommer nästa fredag :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 000
Senast: Farao
·
Utrustning Hej Kan någon förklara storlekarna på equipe-sadlarna för mig? Ibland heter de +1 +2. Vet att +1 då är fram på sadeln och +2 har något...
Svar
1
· Visningar
2 571
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 359
Senast: Scata
·
Hundavel & Ras Hej! Jag ska försöka fatta mig kort. Frugan och jag har planerat att skaffa hund under året och har landat i att jaktlabbe passar oss...
Svar
15
· Visningar
1 336
Senast: Lillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp