Bukefalos 28 år!

Storlek på sadel och bett

Man lär sig av människor som kan.

Jag känner t ex en person som är sadelmakare och har jobbat med sadelutprovning i många år och jag bad honom visa mig vad man skulle titta på för att se hur en sadel passar. Det var väldigt lärorikt. Det gäller att hitta dom där duktiga personerna och försöka lära sig så mycket man kan av dom. :)

Fast hästen är nog den som allra bäst kan tala om huruvida ett bett eller en sadel passar så är det någon man ska lyssna på så är det den. ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för storlek på eran mattespadd jämfört med storlek på sadeln? Går i tankarna att införskaffa en mattespadd till...
Svar
7
· Visningar
315
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
400
Senast: Oknytt
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 008
Senast: villhöver
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 228
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp