Storlek på travare...Nyfiken!

Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Min tjej på 167 är oxå ganska lätt i modellen.
Även hon är e: Meadow Gallant
(iofs. har hon en helsyster som är ytepytteliten och nätt i jämförelse)
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Min donna efter Meadow Gallant är 157 cm hög, nätt och finlemmad och pappa upp i dagen i ansiktet. :smirk: Hennes mor är en riktig klump efter Mr Basket så det verkar slå extremt olika. :idea:

Så har jag en Super Arnie-valack och ett sto efter Callit, båda ca 163 cm i mankhöjd. Stoet är en riktigt kraftig bit men valacken är rätt skranglig. Men det är svårt att se riktigt hur han kommer att bli då han håller på att skaffa både hull och muskler...

Jag har tidigare haft tre stycken jättehästar (172 - 174 cm) med Doctor Rodney som far respektive morfar. Två av dem med normalbredd och en med ponnybredd. :crazy:

/// ghost
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Nafayette skrev:
Dom två största vi har är Extrocy ( e. Extrem u. Bocy Formidable)och Petite Glass (Demilo HAnover u. Petite Crown). Båda på 172 cm över havet..
Den minsta just nu är Miss Arriba( e. Demilo HAnover u. Arriba) på 155 cm..

Lämnar stort har jag ryktesvis hört att Silver Pine gör.
Super Arnie hör väl till en av dom också..

AM

Håller med,
Silver Pine, Super Arnie, Pine Chip...

Alf Palema lämnar grovt.
Spotlite Lobell lämnar långt, "litet" och på hingst sidan grovt.
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Johan är enligt vår egna mätning 162 i manken (ser större ut) och 164 i korset :o sen om det är korrekt vet jag inte. han är e.Callit och u.Precious Girl (e.Pershing)
hans mamma var av bra ridhästmodell av det grövre slaget men jag tror inte hon var så hög (Johan bredvid).
Johan själv är av grövre modell men ändå lätt, ridhästmodell med rejäla ben med rikligt ben&hovskägg (på vintern kan man tro att det är ett par kallblodsben :D ) bred bog och brett bakparti och har tre bra gångarter (inom ridningen).

sommaren_-04.jpg

Johandressyr09.JPG

PICT0050.JPG


galopp
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Har en kompis som har en märr efter Netted. Hon är MYCKET grov i kroppen, ful som stryk egentligen rent exteriört med telestolpar till ben.

Hur är din i humöret? Den här märren är väldigt knepig, utan att vara ett smack elak.

Jenny
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Jag har tagit bort min älskade Brollsing i feb. i år :cry: men han var helt underbar i psyket, anpassade sig efter ryttarens kapacitet, gick med på promenader lös, mina barn kunde rida och pyssla med honom, har en bild där min 2-åriga dotter går med honom i grimskaft, ser rätt kul ut, liten tjej med jättestora hästen. Men samtidigt så hade han mkt bus i kroppen, drog gärna av en brall el två när man galopperade, han krävde att få stimulans, behövde jobba för att känna sig nöjd.. :love: :)
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

glömde att tillägga att uppfödaren sa att Johan kastrerades som 3-åring för att "lätta" i kroppen :confused: var han på väg att bli alldeles för grov ? haha fatta nada
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Ja har haft en gammal travarmärr, Carolina Crown, efter: Best Crown (Farfar: Speedy Crown). Hon va rätt så GROV i kroppsbyggnaden, stort huvud å jädra STORA hovar hade hon oxo :)
Fux me stjärna i pannan, lite vita i kotan om ja nu minns....hon togs bort febr- 05 :cry: (pga. andnöd å inte hade tillräckligt me syre). Detta hände hos den nya ägaren :(

Hon va cirka 164 mkh å väldigt grov, som sagt.
Har gått på travet å har 7 avkommor.
En väldigt GÒ häst me ett fint temperament å psyket va absolut det BÄSTA ja stött på hos denna hästen. Ko-lugn å väldigt stabil.

Sen har ja en något YNGRE travarmärr Rio Rita (11 år i år) :D
Hon är LITEN (ca 152 mkh) å väldigt nätt å smidig men ändå ganska kraftigt hull sedan ja övertog henne sommaren -01 :love:
Hon är efter Michigan (kan SÄGA att hon är väldigt lik sin far :)men även är hon ganska lik sin morfar Armbro Nick...
Lite "galen" men ändå väldigt trevlig. Lika `knäpp´som ägarinnan
Halsen är väldigt FIN, den är välvd å kroppsexteriören är FIN.
Liten å smidig, helt perfa för mej då ja hellre rider barbacka på henne, lätt å komma upp på ryggen ;) :D
Hon ska betäckas igen nästa vår, tänkte ja ;) Har en avkomma, efter Ride the Night. Hur det nu går för avkomman vet ja inte riktigt...Verkar lite struligt från ägarens sida (avkommans alltså) :(

Jaha, då va det allt!

/Carolrita
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Carolrita skrev:
Hon ska betäckas igen nästa vår, tänkte ja ;) Har en avkomma, efter Ride the Night. Hur det nu går för avkomman vet ja inte riktigt...Verkar lite struligt från ägarens sida (avkommans alltså) :(

Jaha, då va det allt!

/Carolrita

Min morbror har också en avkomma efter honom. Han är rätt hög men ändå nätt, mycket muskler. Han är också knepig och ger min morbror lite huvudbry då han är rätt svår och speciell. ;)
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Vet om en liten märr e.Pershing ue.Lep Hanover
Cassandra Pride, liten och nätt, runt 155 ev.mindre, minns inte vad ägaren sa.


och så har vi Nick Even f.84 e.Nick Kash ue.Suspension, inte så jättestor, kanske 165 men GROV! Huvudet är stort och passar inte in till kroppens storlek.
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

domino skrev:
Min morbror har också en avkomma efter honom. Han är rätt hög men ändå nätt, mycket muskler. Han är också knepig och ger min morbror lite huvudbry då han är rätt svår och speciell. ;)

Menaru Ride the Night-avkomman som din morbror har...? :)
Är han knepig..?
Ja vet faktiskt inte riktigt varför dom kastrerade "Kalle", som han kallas....Antagligen för att han va ganska knepig, han me!
Nu såg ja varför han inte startat på ett bra tag, å det va pga. hältan för andra gången gillt! :crazy:

Nästa gång ja tar föl på min märr får ja ta vara på fölet till varje pris........ ;)

/Carolrita
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Förresten, "kalle" är runt 160-163 mkh...Uj,uj...
Har för mej att STORA, alltså riktigt bjässar till travare får lättare problem me ryggen än de som är ganska "små" ???
Har haft hand om en bjässe valack på drygt 177.....Urk...Visst va han otroligt snäll, trava bra men såg nu att han är död.... :cry:
Blott 7 år gammal. Körde han nåra ggr, men mest va han riden för att ta det lugnt. Han växte otroligt mkt.
Blev rätt så stor!
Han va efter Gift Box....

/Carolrita
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Japp, menade Ride The Night avkomman :)

Det du säger om ryggproblem kan nog stämma speciellt om de är långa i ryggen har jag hört. Min kille har ryggproblem, men det kommer av att han blev riden i fel sadlar (kilbossor och för trånga) hela tiden innan han kom till mig. Han har aldrig startats eller blivit mkt travtränad, är heller inte frysmärkt.
 
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

hej! har ett travsto efter hingsten Pontcaral. Hon är ca 165cm och ganska grov! Raka motsattsen till kompisen som är ca 153cm och ädel efter Big Spender.
Vet tyvärr inte hur man lägger upp bilder här så jag kan inte vissa hur Pontcaral stoet ser ut på större bild. men det är hon som är på min bild till vänster här och fölet på min sida! hon är dock grövre än hon ser ut att va på bilden!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Storlek på travare...Nyfiken!

Jag har ett sto som är 1,65 och bra grov...hon är efter Backstreet Guy...
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 035
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 077
Gnägg Hej! Jag drömmer vidare och hoppas förverkliga drömmen om att ha min häst hemma.Jag funderar mkt på hur jag ska lösa dethär med...
2
Svar
21
· Visningar
2 366
Senast: YlvaG
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 108

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp