Bukefalos 28 år!

Stress över sjukskrivning

Jag råkade ut för en olycka förra veckan, kraftigt våld mot huvudet, har två frakturer i ansiktet och ska opereras på onsdag.
Jag mår inte jättebra med kraftig huvudvärk, svullnader och sårskador.
När jag låg inlagd på sjukhuset sa läkaren att hon räknade med en månads sjukskrivning, ev mer med tanke på mina skador och att jag har ett fysiskt arbete.

Nu har jag pratat med läkaren som ska operera mig, han har inte träffat mig, bara tittat på mina bilder.
Berättade lite kort vad han ska göra och räknade med ett par dagars sjukskrivning efteråt.
Dvs, jag ska börja jobba på måndag.

Det känns helt omöjligt att jag ska börja igen om en vecka och nu känner jag mig så himla stressad över detta.
Jag trivs på mitt arbete och vill verkligen börja jobba igen men jag vet inte hur jag ska klara det om en vecka.
I nuläget kan jag vara uppe i fem minuter innan jag får så mycket yrsel att jag måste vila.
Mitt arbete är tungt och kräver fokus för att inte bli farligt.

Jag vet inte vem jag ska prata med och hur jag ska kunna lösa detta.
Så mycket tankar som far och det gör inte huvudvärken bättre direkt.
 
Senast ändrad:

Så himla skönt att alllt gick bra och att du nu kan sluta stressa runt sjukskrivningen. Vila och bli frisk! :heart
Vad är det som har hänt? Du behöver givetvis inte svara!
 
Så himla skönt att alllt gick bra och att du nu kan sluta stressa runt sjukskrivningen. Vila och bli frisk! :heart
Får jag fråga vad som hänt? Du behöver givetvis inte svara.

Jag har inget minne av olyckan alls så jag vet inte exakt.
Jag cyklade till stallet vid 17, nästa minne är från akuten vid 22.
Vegas vilade den dagen, av någon anledning gick jag ut i hagen och där gick något snett.
Troligtvis har hästarna börjat bråka och jag kom emellan, har antagligen ramlat och blivit sparkad eller trampad i ansiktet. Har en del skrapsår och en trampskada på insidan av ena låret.
På något vis lyckades jag cykla hem med skallfraktur och pannan i två delar, sambon ringde ambulans direkt.
Sen blev han gripen av polisen som tack 😅
Men släpptes när stallägaren kunde bekräfta att det fanns blod i hagen och utanför stallet. Jag kunde själv inte redogöra för vad som hänt.
 
Jag har inget minne av olyckan alls så jag vet inte exakt.
Jag cyklade till stallet vid 17, nästa minne är från akuten vid 22.
Vegas vilade den dagen, av någon anledning gick jag ut i hagen och där gick något snett.
Troligtvis har hästarna börjat bråka och jag kom emellan, har antagligen ramlat och blivit sparkad eller trampad i ansiktet. Har en del skrapsår och en trampskada på insidan av ena låret.
På något vis lyckades jag cykla hem med skallfraktur och pannan i två delar, sambon ringde ambulans direkt.
Sen blev han gripen av polisen som tack 😅
Men släpptes när stallägaren kunde bekräfta att det fanns blod i hagen och utanför stallet. Jag kunde själv inte redogöra för vad som hänt.
Åh herregud så läskigt kära, fina du! 😲 :heart Jag får rysningar, vilken otrolig tur att du är med oss!
Stackars sambon också, otack och så vidare... 😅
 
Jag har inget minne av olyckan alls så jag vet inte exakt.
Jag cyklade till stallet vid 17, nästa minne är från akuten vid 22.
Vegas vilade den dagen, av någon anledning gick jag ut i hagen och där gick något snett.
Troligtvis har hästarna börjat bråka och jag kom emellan, har antagligen ramlat och blivit sparkad eller trampad i ansiktet. Har en del skrapsår och en trampskada på insidan av ena låret.
På något vis lyckades jag cykla hem med skallfraktur och pannan i två delar, sambon ringde ambulans direkt.
Sen blev han gripen av polisen som tack 😅
Men släpptes när stallägaren kunde bekräfta att det fanns blod i hagen och utanför stallet. Jag kunde själv inte redogöra för vad som hänt.
Fy så otäckt.... :(
 
Jag har inget minne av olyckan alls så jag vet inte exakt.
Jag cyklade till stallet vid 17, nästa minne är från akuten vid 22.
Vegas vilade den dagen, av någon anledning gick jag ut i hagen och där gick något snett.
Troligtvis har hästarna börjat bråka och jag kom emellan, har antagligen ramlat och blivit sparkad eller trampad i ansiktet. Har en del skrapsår och en trampskada på insidan av ena låret.
På något vis lyckades jag cykla hem med skallfraktur och pannan i två delar, sambon ringde ambulans direkt.
Sen blev han gripen av polisen som tack 😅
Men släpptes när stallägaren kunde bekräfta att det fanns blod i hagen och utanför stallet. Jag kunde själv inte redogöra för vad som hänt.
Stackars dig (såklart) och stackars din sambo! Jag tänker att han mest av allt ville vara hos dig och så blir han gripen 😫
 
Stackars dig (såklart) och stackars din sambo! Jag tänker att han mest av allt ville vara hos dig och så blir han gripen 😫

Han blev väldigt otrevligt bemött av ambulanspersonalen så de upprättade antagligen en orosanmälan mot honom.
När han kom till sjukhuset i egen bil efter väntade polisen på honom och ledde iväg honom.
Tycker så synd om honom när han var orolig och chockad ❤️
 
Ja, det var väldigt nära att jag dog.
Helt sjukt vad fort det kan gå.

De tyckte inte det lät trovärdigt att jag cyklat 2 km hem med mina skador, speciellt när jag själv inte kunde bekräfta det.
Sambon måste ha varit så rädd också. :heart Hur känns det idag?

Det är helt knäppt hur kroppen fungerar. Första dagen på mitt jobb i försäljningsstall red jag ut för att motionera en häst, jag föll av och hästen trampade mig på bröstet och i ansiktet. Ändå fångade jag häst, satt upp och red tillbaka, har inget minne av vare sig det eller att jag tydligen försökte gå ut stallet gång på gång för att ta hand om sagda häst. (som givetvis redan var omhändertagen.). Jag bröt lyckligtvis ingenting annat än näsan och ett par revben den gången. Nu har jag en höknäsa. :heart
 
Han blev väldigt otrevligt bemött av ambulanspersonalen så de upprättade antagligen en orosanmälan mot honom.
När han kom till sjukhuset i egen bil efter väntade polisen på honom och ledde iväg honom.
Tycker så synd om honom när han var orolig och chockad ❤️
Sen kan jag ändå tänka att det är rimligt. Ambulansen blir larmad till en lägenhet, du är "sönderslagen" och historien är att du har cyklat flera kilometer i det skicket. Låter helt omöjligt! Men så hemskt i det läget! ❤️
 
Sambon måste ha varit så rädd också. :heart Hur känns det idag?

Det är helt knäppt hur kroppen fungerar. Första dagen på mitt jobb i försäljningsstall red jag ut för att motionera en häst, jag föll av och hästen trampade mig på bröstet och i ansiktet. Ändå fångade jag häst, satt upp och red tillbaka, har inget minne av vare sig det eller att jag tydligen försökte gå ut stallet gång på gång för att ta hand om sagda häst. (som givetvis redan var omhändertagen.). Jag bröt lyckligtvis ingenting annat än näsan och ett par revben den gången. Nu har jag en höknäsa. :heart

Med honom är det bra, han är världens gulligaste som pysslar om mig ❤️

Jag vet, någon märklig autopilot som slår igång 😅
 
Sen kan jag ändå tänka att det är rimligt. Ambulansen blir larmad till en lägenhet, du är "sönderslagen" och historien är att du har cyklat flera kilometer i det skicket. Låter helt omöjligt! Men så hemskt i det läget! ❤️

Ja, jag tycker inte det är fel egentligen. Det är bra att de är uppmärksamma.
Bara att jag tycker så synd om sambon som fick stå ut med detta ❤️
 
Jag har inget minne av olyckan alls så jag vet inte exakt.
Jag cyklade till stallet vid 17, nästa minne är från akuten vid 22.
Vegas vilade den dagen, av någon anledning gick jag ut i hagen och där gick något snett.
Troligtvis har hästarna börjat bråka och jag kom emellan, har antagligen ramlat och blivit sparkad eller trampad i ansiktet. Har en del skrapsår och en trampskada på insidan av ena låret.
På något vis lyckades jag cykla hem med skallfraktur och pannan i två delar, sambon ringde ambulans direkt.
Sen blev han gripen av polisen som tack 😅
Men släpptes när stallägaren kunde bekräfta att det fanns blod i hagen och utanför stallet. Jag kunde själv inte redogöra för vad som hänt.
Åh jösses vilken grej! Men vilken tur att det ändå gått såpass bra!
 
Jag har inget minne av olyckan alls så jag vet inte exakt.
Jag cyklade till stallet vid 17, nästa minne är från akuten vid 22.
Vegas vilade den dagen, av någon anledning gick jag ut i hagen och där gick något snett.
Troligtvis har hästarna börjat bråka och jag kom emellan, har antagligen ramlat och blivit sparkad eller trampad i ansiktet. Har en del skrapsår och en trampskada på insidan av ena låret.
På något vis lyckades jag cykla hem med skallfraktur och pannan i två delar, sambon ringde ambulans direkt.
Sen blev han gripen av polisen som tack 😅
Men släpptes när stallägaren kunde bekräfta att det fanns blod i hagen och utanför stallet. Jag kunde själv inte redogöra för vad som hänt.


Men fy fruktansvärt otäck olycka. :heart Stackars dig och stackars din sambo. Men låter ändå som det kunde gått ännu värre för dig helt otroligt att du kunde cykla hem efter det. Men vet hur det kan vara med adrenalin och så då kan man göra sånt som inte borde vara möjligt. Jag försökte sitta upp på en häst tre gånger efter jag ramlat av. Bäckenet hade spruckit mitt itu. Tredje gången svimmade jag men var nog bara adrenalin de första gångerna. Stor kram ta hand om er nu.
 
Det mest frustrerade just nu är att jag inte har någon känsel från ögat upp en bra bit över hårfästet 😅
Innan operation var det bara ögonbrynet, nu är det en handflata där jag inte känner något alls.
Hoppas allt läker ihop så att du får tillbaka känsel och alltsammans! Det är som sagt otroligt vad kroppen kan klara av. Var bara himla försiktig med dig och skynda långsamt.
En vän som hade krosskada i skallen fick vackert bära cykelhjälm så fort hon ens Tänkte på att gå nära en häst några månader framöver, det kanske är en god idé? Vad har doktorn sagt? :heart
 
Ja, det var väldigt nära att jag dog.
Helt sjukt vad fort det kan gå.

De tyckte inte det lät trovärdigt att jag cyklat 2 km hem med mina skador, speciellt när jag själv inte kunde bekräfta det.
Så skrämmande! Cyklingen, ja är man hästtjej så är man eller hur?

Krya på dig! 🌸
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 436
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
847
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 912
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp