aglaonema

Trådstartare
Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi utanpå den.
 
Det är ju samma ström i den som i eltråden när hästen gnagt sig genom plasten.
Vilket är ganska lätt gjort, jag skalar kabeln med tänderna om jag inte har verktyg till hands.
 
Det är ju samma ström i den som i eltråden när hästen gnagt sig genom plasten.
Vilket är ganska lätt gjort, jag skalar kabeln med tänderna om jag inte har verktyg till hands.
Så det är inte farligt då? Bara sladden som eventuellt skadas i så fall om nån häst råkar bita på den?
 
Effekten är ju samma som att bita i eltråden, hästen borde ju bli väldigt rädd när den får stötar i munnen. Farligt lär det bli när den slänger sig därifrån.
 
Ok bra att veta. Fast hästar brukar väl inte bita i eltråden dom lär ju känna av elen långt innan.
 

Liknande trådar

Anläggning Av någon anledning funkar det inte att koppla aggregatet direkt till åskledaren så som det är gjort tidigare och enligt beskrivningar...
Svar
0
· Visningar
454
Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: aglaonema
·
Utrustning Unghästen i stallet biter på grimskaften när han står uppbunden. Jag vet att det finns grimskaft med en bit plast på den delen närmast...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 160
Senast: Zacci
·
Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp