Bukefalos 28 år!

Strumpor utan skavande söm över tårna?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har svårt för att hitta strumpor jag trivs med.
Har under många år levt med Lingon och Blåbärs strumpor, vanliga sockar som sitter uppe bra och vars söm över tårna är nära nog obefintlig, dvs man känner inte skarven.
L&B finns inte längre, sedan några år tillbaka. Och nu börjar mina strumpor därifrån bli utslitna. :(
Jag har köpt strumpor lite varstans, men har hittills inte lyckats hitta några som har de här obefintliga sömmarna över tårna.
Jag har så himla lätt för att få skav på mina tår, så jag skulle verkligen vilja hitta några såna här braiga strumpor någon annanstans.
Någon som kan hjälpa mig?
 
Åh! Det finns fler som jag! :) Tar också gärna emot tips om sådana strumpor.
Just nu så har jag Stadiums några slags sport/löparstrumpor. Tyvärr så är de klatchigt grå och neonfärgade, och i tjockaste laget.
Har tidigare när jag skulle ut och vandra köpt strumpor hos fridluftsbutiker, alltså riktiga vandringsstrumpor i ull. Men de är svindyra (och ibland för varma).
Skulle gärna vilja hitta neutralt svarta lite tunnare strumpor.
 
Vet tyvärr inga jag kan rekommendera på rak arm som fortfarande går att köpa, men det verkade finnas lite webbutiker när man googlade strumpor utan tåsöm i alla fall.
 
Jag har svårt för att hitta strumpor jag trivs med.
Har under många år levt med Lingon och Blåbärs strumpor, vanliga sockar som sitter uppe bra och vars söm över tårna är nära nog obefintlig, dvs man känner inte skarven.
L&B finns inte längre, sedan några år tillbaka. Och nu börjar mina strumpor därifrån bli utslitna. :(
Jag har köpt strumpor lite varstans, men har hittills inte lyckats hitta några som har de här obefintliga sömmarna över tårna.
Jag har så himla lätt för att få skav på mina tår, så jag skulle verkligen vilja hitta några såna här braiga strumpor någon annanstans.
Någon som kan hjälpa mig?
Jag har inte tänkt så mycket på sömmarna på newbodys strumpor vilket borde betyda att de är rätt bra. ;) De brukar finnas i de flesta hem med barn som någon sportanknytning så du kanske redan har provat dem?
 
Jag har inte tänkt så mycket på sömmarna på newbodys strumpor vilket borde betyda att de är rätt bra. ;) De brukar finnas i de flesta hem med barn som någon sportanknytning så du kanske redan har provat dem?
OM det vore så enkelt.. Newbodys strumpor har för stora sömmar för mig... Det ligger massor av oanvända såna i våra strumplådor, eftersom varken jag eller döttrarna gillar dem - och det är fel storlek för söner och make...
 
@ameo sockhuset har strumpor med handkettlad tåsöm som blir väldigt mjuk om du inte redan har testat det? Om du googlar strumpor handkettlad tåsöm får du upp fler alternativ.

15619413-origpic-6f10d6.png
 
Jag har köpt på Gekås, tror de har i fem-pack. Står på dom att det är med platt tåsöm:up: Finns i alla fall i svarta och vita, väldigt sköna och kvalitén har varit bra!
 
Jag rekommenderar bambusockar. Jag har hitills inte råkat köpa några där tåsömmen ger mig problem. Bambu är så mycket mjukare än bomull, ger mindre friktion än bomull och ger därför mindre skav generellt. Bomull kan jag inte ha överhuvudtaget på fötterna (helst ingen annanstans heller) för själva materialet ger skav lite varstans även utanför tåsömmen. Jag har också många sockar i ull och särskilt i merinoull. Med ullsockar kan det dock vara lurigare då vissa billigare sorter har hemsk tåsöm. Köper man den tunnare varianterna av ullsockar (motsvarande kostymsockars tunnhet) har jag däremot aldrig stött på några som ger skav sålänge de inte har blandat in bomull i materialet.
 
Tänkte också rekommendera bambustrumpor. Har bambustrumpor från Thought som visserligen har tåsöm, men de är så mjuka att det känns otroligt att den skulle kunna skava.
 
Mina från newbody har inga sömmar vid tårna. Athletic tror jag mina heter.

verkar ha några nya nu också som är höger-vänsterfot.

Tror de har lite olika varianter så de har säkert modeller som har tåsöm också?
Plus att de kan nog se lite olika ut och ändras över tid.

Annars har jag sömlösa med lös resår jag köpt på nån marknad.
Bambustrunpor har jag också och är nöjd med!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp