Stryptag på förskolan

DarkInNight

Trådstartare
Idag när jag lämnade sonen så såg jag genom ett fönster två andra killar ta stryptag på varandra i ett stängt rum.
Jag knackade på rutan och meddelade personalen som gick in direkt till pojkarna.

Jag trodde i min enfald att sånt brukar rapporteras, men det verkar inte som att personalen tänkte göra det.

Är det så det brukar gå till? Att det inte händer något?

Jag blir jätteledsen, tänk om mitt barn skulle bli inblandad i ngt liknande och jag inte blir upplyst om det.
 
De kan nog inte berätta för dej att och hur det kommer rapporteras. De har ju tystnadsplikt.

Iallafall här får inte pedagogerna ens berätta för barnens mormor om hon hämtar, om något hänt under dagen. De ringde oss föräldrar för att berätta att sonen blivit biten. Tex. Eftersom de inte får berätta för någon annan.
De berättar även för den bitande barnets föräldrar. Men ingen av oss föräldrar får såklart några namn på det andra barnet.

Självklart ska du som förälder bli upplyst om något liknande händer ditt barn eller sitt barn gör något.
Men de kan inte säga några namn eller vem det andra barnet är.

De kan mycket väl ha tydliga rutiner för hur man går vidare, vilka som kontaktas och upplyses, och hur deras förebyggande arbete fortskrider. Även om de inte kan säga för mycket så att säga.
 
De kan nog inte berätta för dej att och hur det kommer rapporteras. De har ju tystnadsplikt.

Iallafall här får inte pedagogerna ens berätta för barnens mormor om hon hämtar, om något hänt under dagen. De ringde oss föräldrar för att berätta att sonen blivit biten. Tex. Eftersom de inte får berätta för någon annan.
De berättar även för den bitande barnets föräldrar. Men ingen av oss föräldrar får såklart några namn på det andra barnet.

Självklart ska du som förälder bli upplyst om något liknande händer ditt barn eller sitt barn gör något.
Men de kan inte säga några namn eller vem det andra barnet är.

De kan mycket väl ha tydliga rutiner för hur man går vidare, vilka som kontaktas och upplyses, och hur deras förebyggande arbete fortskrider. Även om de inte kan säga för mycket så att säga.
Tack. Det är nog min erfarenhet av brist på rutiner och hur de behandlat liknande ärenden som lett till denna misstro.
Jag får hoppas denna avdelning fungerar bättre
 
Jag hade nog främst funderat över om förskolan uppfyllt sitt tillsynsansvar. Nu har jag ju inte hela bilden klar för mig, men det är där mitt fokus hamnar utifrån det du beskriver (förskolebarn i ett stängt rum och personal som inte uppmärksammar att barnen riskerar att skada varandra).
 
Jag hade nog främst funderat över om förskolan uppfyllt sitt tillsynsansvar. Nu har jag ju inte hela bilden klar för mig, men det är där mitt fokus hamnar utifrån det du beskriver (förskolebarn i ett stängt rum och personal som inte uppmärksammar att barnen riskerar att skada varandra).
Åh tack. Du formulerade det som surrat i huvudet men som jag inte kunde sätta ord på.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min som började förskoleklass nu i höstas. Efter en turbulent start har det ändå blivit väldigt bra och sonen trivs i skolan, har...
Svar
9
· Visningar
2 480
Senast: Mabuse
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 146
Senast: Guldaskig
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 598
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp