Studera, jobba +häst?

ssandraar

Trådstartare
Jag går ut gymnasiet till sommaren i år och då är jag färdig undersköterska. Jag har alltid sagt till mig själv att när jag har gått ut gymnasiet och har en bra ekonomi så ska jag köpa en häst (vilket jag har velat sedan jag var 5år gammal.) Men nu när studenten närmar sig så har det kommit tankar om att studera vidare till sjuksköterska och jag har problem med att lägga min hästdröm åt sidan.

Om det kommer till hästköp då jag studerar så kommer jag kommer inte köpa en häst förens jag har gått 1-2 terminer på sjuksköterskeutbildningen för att se hur det fungerar med tid och ekonomi, men målet är att jag ska klara av att äga häst. Ni som har erfarenheter av att studera och ha häst, berätta gärna eran historia! Och är det bättre att studera på distans när man har häst?
 
Jag har haft häst hela tiden jag har pluggat och även jobbat samtidigt. Helt ärligt är det inget att rekommendera om man inte måste. Det sliter nåt enormt och det är lätt att bränna ut sig. Om man bor någonstans där det är väldigt billigt så går det men annars är det svårt både ekonomiskt och tidsmässigt. Speciellt om det är så att du inte har köpt häst än så skulle jag vänta tills efter pluggandet är mer eller mindre färdigt.
 
Jag kan inte annat än hålla med Angel. Det är inget att rekommendera. Jag har tre hästar och pluggar för fullt men eftersom min utbildning slutar vid årskiftet så står jag ut. Annars hade jag nog inte orkat. Det är tungt och vissa dagar är jag först i skolan, sen hem och till stallet för att sen hem och plugga och sen sova och så börjar det om igen.