Bukefalos 28 år!

Stulen häst?

H

Helen Thelin

Hej.
Jag ska åka och skriva på papper för en häst i kväll.
Tänkte höra om det finns någon organisation där jag kan kolla om han skulle vara stulen. Absolut inte för att jag tror det men för att vara på den säkra sidan.

tack.
 
Sv: Stulen häst?

Enklast är nog att kontrollera med hästens rasförbund vem som står som ägare. Men det lär inte gå att göra på så många raser en söndag.
 
Sv: Stulen häst?

Enklast är nog att kontrollera med hästens rasförbund vem som står som ägare. Men det lär inte gå att göra på så många raser en söndag.


Det är ju faktiskt lördag idag ;)
Men OM det mot förmodan skulle vara så så måste det väll gå att väva köpet, jag menar om det efteråt visar sig att h*n inte är rätta ägaren.

Vill tillägga att jag inte misstänker henne för 5 öre, är bara nyfiken.
 
Sv: Stulen häst?

Ja ja så är det har skiftande arbetstider. Men någon speciell organisation finns inte. Så det är om hästen är renrasig rasföreningen som kan tala om vem som är registerad ägare. Eller polisen om den är anmäld stulen, fast jag är inte säker på att man som privatperson kan få ut de uppgifterna på ett enekelt sätt.
 
Sv: Stulen häst?

Visst kan du kolla med rasföreingen om vem som är senast reggade hästägaren,men det kan ju också vara lite sanning med modifikation,det är ite säkert man har gjort ägarbyten heller..

Men om hästen har pass vilket de ska ha numera vid försäljning så får man ju förmoda att alla papper är i ordning
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 039
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 110
Senast: Freazer
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 748
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 260
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp