Bukefalos 28 år!

Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Fibusen

Trådstartare
Nu har det hänt igen! Stulna hundar....I fredags rättare sagt! Två amstaffar blev stulta,den ena en bruntigrerad tik med diande valpar hemma,och den andra en vit unghund som är helt döv. :cry:

Valparna saknar sin mamma,och matte saknar sina hundar!

Har ni hört nått? Ska tydligen visas på nyheterna i morgon bitti.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

i lördags gick jungletrumman och jag fick följande sms :
"Om du ser två fullvuxna amstaff, en helvit med en svart fläck under nosen och en brunmelerad med vit mage! Hundarna är stulna i västerås och lyssnar till namnen HIJA & DOFFE! Hija har valpar hemma som behöver sin mamma! Hör av dig till * eller polisen"

Antar att det gäller samma hundar?
Har dock inte sett nån...
Vet man från vilken del av v-ås hundarna är stulna?
Hur blev hundarna stulna?
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Vad jag läst mig till så var valparna 7 v gammla o har då inget akut behov av tiken.
Hundarna hade bundits upp utanför en affär när ägaren/ägarna skulle handla.
Min åsikt om tilltaget låter jag vara oskrivet.
:devil:
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

men kan också känna att det var lite halv oansvarigt att binda upp hundarna utanför affären, man vet inte vilken affär?
jag bor ju i v-ås så jag kan sprida ryktet vidare bland hundmänniskor.
Även om jag tycker att det är lite dumt att binda upp hundarna utanför affären så är det ungefär i nivå med att en tjej skulle gå naken i city kl 3 på natten, det är att utsätta sig för risk även om det är förj'vligt att det ska behöva vara det. Man borde kunna lägga en fumhundring på gatan och lita på att folk fattar att det inte är deras = någon annans....
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Är utanför coop forum dom stals,är dock inte hemma alls på västerås,så vilket coop (om det nu finns flera) kan jag inte svara på. Ägaren skulle in och köpa snus,vilket visar att det kan gå FORT när det väl händer. Att köpa snus tar ju antagligen inte många minuter.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

okej det är på fel sida av stan för mig, finns typ bara ett coop forum och där rör det sig mycket folk och det ligger längst sala vägen så det är väl en plats där inte bara västeråsare är...
Och just vid den affären kan jag förstå att det går fort...
väldigt tragiskt.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Ja,usch,det är riktigt hemskt.. Men nu när du vet det så kanske du kan hålla ett extra öga? :)
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Tiken var visst 16 månader och hade nästintill leveransklara valpar hemma. Det var nog likabra att dom blev stulna. Faktiskt.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Utanför Coop Stenby kl 21 på kvällen står det i deras blogg. Där står det att tiken är 2 år (ganska viktiga månader, 16 vs 24? även om två år är ungt ändå.) och att tiken är korsning amstaff/pitbull medan hanen är renrasig amstaff.

Jag har också åsikter om att binda hundar utanför affärer, även om man bara ska köpa snus. Men det hjälper ju knappast, och tanken på att bli av med mina hundar är helt outhärdlig. :( Kan bara hoppas att dom kommer till rätta igen.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Ja,visst,lika bra att dom blev stulna! Att dom kanske hamnade hos nån med drog/alkohol beroende,att dom kanske hetsas till kamp,att dom kanske sitter bundna utan mat/vatten,att dom blir slagna,eller används som lockbete i hundkamper,det är ju så klart mycket bättre än att vara hemma hos matte och husse! :grin:
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Ja,visst,lika bra att dom blev stulna! Att dom kanske hamnade hos nån med drog/alkohol beroende,att dom kanske hetsas till kamp,att dom kanske sitter bundna utan mat/vatten,att dom blir slagna,eller används som lockbete i hundkamper,det är ju så klart mycket bättre än att vara hemma hos matte och husse! :grin:

Eller så kanske dom dödas och skickas till Kina som mat. Eller så kanske ett UFO med E.T i hämtat dom och kommer använda dom som försöksdjur. Vem vet.

Det jag däremot vet är att tiken var alldeles för ung för valpar. Och det säger mig att det hemmet var sådär vettigt ändå.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Tiken var visst 16 månader och hade nästintill leveransklara valpar hemma. Det var nog likabra att dom blev stulna. Faktiskt.

Fel fel fel, tiken var 2 år.
http://www.facebook.com/group.php?gid=118841541500456&ref=search

Hija 2 årig amstaff (uttalas Icha) är en tigrerad (brunrandig), smal hona med mjölkbröst. Hon är en snäll tjej med 8 små valpar hemma som saknar henne. Hon gillar att skälla utan anledning men är annars lugnet själv.

Enligt min matte så är 2 år 24 månader och inte 16... :idea:
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Jag tror att det är någon som känner hundarna faktiskt. Det är inte många personer som hade vågat gå fram till två amstaff/pitbull och knallat iväg med dem hur som helst.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Hur gammal tiken är hör inte hit oavsett.

Hoppas de får tillbaka hundarna.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Hur gammal tiken är hör inte hit oavsett.

Hoppas de får tillbaka hundarna.

Jo, jag tycker faktiskt det. Det gör att min empati försvinner lite. Likadant som om att en pundare blir av med sin hund, en oseriös kennelägare eller vad som.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Så det är helt ok att stjäla om man har åsikter som inte överrensstämmer med ägarens?
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

så om jag tycker att din hund får för lite mat, eller om den rastas för lite så är det ok för mig att stjäla den?? :grin: min empati för dig förvinner ju om jag tycker du gör så å då har man tydligen rätt att göra så enligt dig för den får det ju bättre hos mig??

de var de dummaste jag har hört på länge!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 349
Senast: geting
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 012
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 325
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp