Subaru vs Volvo

Subaru rostar väldigt lätt. Bra bilar i övrigt men jag och min man väljer bort dom pga rosten. Han jobbar dessutom på bilbesiktningen och vet inte hur många subbor som är kraftigt rostangripna.
Ditec! :)

Min är behandlad, är från 05 och har ingen rost. Dock fick jag order att behandla underredet också nu om jag vill behålla den. Har inte bestämt mig än. En 9-10 år gammal bil med lite rost i underredet (som det var enligt förra besiktningen) är enligt mig inte särskilt konstigt.
 
Nu blir jag nojjig, idag tändesn oljelampan på Subban, hällde i olja, har inte riktigt vart med om att den "druckit" olja innan så som den verkade göra nu. Får köpa mer olja, men blir klart lite nojjig när jag läser det du skriver. Min är en -05.

Jag hoppas för din skull att du inte går sådana problem som jag har haft...
 
Volvo alla gånger. Har haft Subaru som dragbil och motorn rasade fullkomligt på hemväg från en tävling...med släp och häst i förstås. Har nu en Volvo XC70 som är 11 år gammal och den är jag mycket nöjd med.
 
Volvo alla gånger. Har haft Subaru som dragbil och motorn rasade fullkomligt på hemväg från en tävling...med släp och häst i förstås. Har nu en Volvo XC70 som är 11 år gammal och den är jag mycket nöjd med.
Vad var det för Subaru, modell, årsmodell? Väldigt nyfiken här.
Börjat inse att Volvo är kvalité.
 
Sitter här och läser på annonser om bilarna och hittar följande:
  • Elvärme i ratt
  • Aux
  • Adaptiv farthållare
  • Elmanövrerad baklucka
  • Eluppvärmda spolarmunst.
  • Tidur för tillsatsvärmare
Är det bara den ena bilen som har dessa eller har båda? Hm.
 

Liknande trådar

Fordon Jag vet, jag har startat ett antal trådar genom åren på samma tema men nu är det dags på riktigt. Min lilla V40 hade stora problem med...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 788
Senast: super
·
Fordon Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
10 717
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Då vi seriöst överväger att skrota våran Skoda Octavia Combi -14 inom en relativt överskådlig framtid, då den inte lär gå igenom...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 375
Utrustning Jag har bestämt mig för att jag måste köpa en ny hästtransport. Den jag har nu kommer inte hålla så länge till och jag vill inte lägga...
Svar
9
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp